רק אחדות

הרב יהושע ויצמן קובע כי עם ישראל נמצא בפני סכנה קיומית, זאת נוכח ההפיכה במצרים העשויה להביא להשתלטות האיסלאם הקיצוני באזור. "כל הרע קורה בגלל המחלוקות והמריבות שבתוכנו"

חדשות כיפה אורי פולק 06/02/11 00:00 ב באדר א'

רק אחדות
tedeytan-cc-by-sa, צילום: tedeytan-cc-by-sa

"ההפיכה במצרים מציבה את עם ישראל בפני סכנה קיומית, פועל יוצא של הידוק הטבעת האיסלאמית-קיצונית על מדינת ישראל", כך טוען הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת מעלות, בשיעור שמסר באחרונה ובהתייחס אל האירועים האחרונים במצרים.

לדברי הרב ויצמן, ההפיכה במצרים הינה חלק מ"תהליך השתלטות של האיסלאם הקיצוני על העולם בכללו ועל המזרח התיכון בפרט". לטענתו מדובר בתהליך אשר התחיל עם ההפיכה באיראן, אשר החזיקה בעבר בקשרי ידידות עם ישראל והמשיכה בהתשלטות חיזבאללה על לבנון, ההרעה ביחסים הדיפלומטיים עם טורקיה, ההפיכה בתוניסיה ואף התמורות שחלו באחרונה בשכנתנו ממזרח - ירדן.


(צילום: monasosh-cc-by)


בהתייחסו אל האירועים האחרונים מתח הרב ויצמן ביקורת על התנהלות מנהיגי ישראל, אשר "רצו להשיג אחיזה במדינות השכנות ובחרו למלא אותם בכסף ובנשק מתוך אמונה שנמשוך אותם איתנו ויש להם מה להפסיד. בסופו של דבר, אף אחד עוד לא למד את הלקח ולא הבין ש"אשרי הגבר אשר שם ה מבטחו ולא פנה אל רהבים ושטי כזב". הגבולות סביבנו הפכו גבולות עם האיסלאם הקיצוני ששואף להשמיד את העם היהודי באופן גלוי ומוצהר", אמר הרב ויצמן.

"נוכח השתלטות "האחים המוסלמים" על מצרים, כולנו צריכים להבין שאנחנו נמצאים בפתחה של סכנת קיומית של ממש. היו שסמכו על השלום עם מצרים והתעלמו מהתהליכים המתרחשים שם, כעת מבינים את הסכנה", טוען הרב ויצמן בשיעורו.

לדבריו, הפתרון המשמעותי ביותר נוכח המציאות הביטחונית הרעועה, הינו אחדותו של עם ישראל. "כל הרע קורה בגלל המחלוקות והמריבות שבתוכנו", טוען הרב ויצמן, "זה מתחיל מהציבור שלנו ועובר לציבורים אחרים - הם אלו שאוכלים אותנו בכל פה ומביאים את אויבינו. האחדות של עם ישראל, ההתנערות מעפר המחלוקת והתקומה הזו - שום מציאות לא יכולה לעמוד מול הגבורה והעוצמות הללו".

"כל אחד מאיתנו צריך להבין בעצמו שאין לו הקפדה על אף אדם שפגע בו. להבין שהוא רק מחכה לעשות טובה למישהו שפגע בו. עם ישראל זקוק עכשיו למעשים כאלה וכל אחד מאיתנו שעושה זאת, אין לו מושג איזו ישועה גדולה הוא פועל לטובת עם ישראל", מציין ראש ישיבת מעלות. לדברי הרב ויצמן, בזכות פעולות מסוג זה "נוצרות אנרגיות חיוביות של אהבה ושלום בתוך עם ישראל ואי אפשר להסביר את הכוחות הגדולים של האור החיובי הזה והיכולת שלו להביא לאחדות כללית, זאת מתוך מחילה גמורה לכל אדם בעולם".