רצים אל הכסף

מרכז ישיבות בני עקיבא מצאו דרך מקורית לאסוף תרומות למשפחות נזקקות - מרתון הכסף

חדשות כיפה אלעד רותם 26/03/08 00:00 יט באדר ב'

רצים אל הכסף
יחסי ציבור, צילום: יחסי ציבור

לאחרונה החלה הנהלת מרכז ישיבות בני עקיבא בחיפוש אחר דרך מקורית ומועילה לגיוס כספים לטובת נערים למשפחות שמתקשות לעמוד במימון שכר הלימוד, ומבקשות להקנות לילדיהם חינוך ציוני דתי.

בבדיקה שביצעו לא מזמן במרכז יב"ע גילו כי רבים מתוך 22,000 התלמידים בישיבות ובאולפנות מתקשים לעמוד בתשלומים, ובנוסף הם מתקשים גם לממן דברים בסיסיים, כמו ביגוד לחורף וכדומה. הרצון העיקרי בהנהלת ישיבות בני עקיבא היה לשמור על העיקרון שכסף לא ימנע מהורים לשלוח את ילדיהם ללמוד בישיבה או באולפנא.

לאחר העלאת מספר רעיונות החליטו בסופו של דבר על השתתפות במרתון ירושלים שייערך ביום חמישי כ אדר ב (27 במרץ), כשנבחרת הריצה של ישיבת בני עקיבא תו"מ במושב חרב לאת, שזכתה השנה בפעם השביעית ברציפות באליפות הארץ בריצת שדה, תהיה זו שתוביל את המשתתפים מטעם מרכז ישיבות בני עקיבא במרתון ירושלים.

הם רצים - אתם תורמים

השתתפותם של תלמידי מרכז ישיבות בני עקיבא במרתון ירושלים תחת הכותרת כל קילומטר שווה כסף לתרומה תיערך באופן הבא:

באתר אינטרנט שנבנה במיוחד לצורך העניין, מופיעים כל שמות הרצים, תמונותיהם והישיבה בה הם לומדים. אדם שמעוניין לתרום, יכול לבחור את אחד הרצים ולתרום את הסכום שבחר תמורת כל קילומטר שאותו בחור ירוץ, כשהמסלול שבו ירוצו 90 הבחורים שנענו עד היום לאתגר יהיה 10 קילומטר.

כך לדוגמא, אם תורם הצהיר כי יתרום 30 שקלים על כל קילומטר, והנער שבחר ירוץ 8 קילומטר, אותו תורם יתרום בסופו של דבר 240 שקלים, כשהכסף יועבר על ידי מרכז ישיבות בני עקיבא לטובת מימון אחת מאותן משפחות המתקשות בתשלומי הלימודים של ילדיהן.

בהנהלת ישיבות בני עקיבא אומרים כי "אנחנו עמלים היום במיוחד על שיווק האתר ופרסומו, זאת על מנת לגייס כמה שיותר מתנדבים, ואנו מקווים שיוכלו לסייע עוד יותר לתלמידי הישיבות והאולפנות".