רעיה שטראוס השוותה בין שריפת בתי הכנסת בשואה לתג מחיר

במכתב שנשלח לרה"מ ולח"כים השוותה אחת הנשים העשירות בארץ את תג המחיר לשריפת בתי כנסת בשואה. ח"כ כלפה: "איך אפשר להשוות בין שריפת בתי כנסת וספרי תורה באירופה, לציורי גרפיטי?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/05/14 13:29 ח באייר התשעד

רעיה שטראוס השוותה בין שריפת בתי הכנסת בשואה לתג מחיר
תמונת ארכיון - andydr-cc-by, צילום: תמונת ארכיון - andydr-cc-by

רעיה שטראוס בן דרור, אחת מבעלות השליטה לשעבר בחברת 'שטראוס' ומהנשים העשירות ביותר בארץ, שיגרה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרים ולחברי הכנסת בדרישה לפעול כנגד מבצעי תג מחיר והשוותה בין שריפת בתי הכנסת בשואה לפעולות הללו. "אני מזועזעת עד עמקי נשמתי מפשעי השנאה המתרחשים לאחרונה כנגד בני דתות אחרות. זה עתה הוקענו בעצרות השונות שהתקיימו בבתי הספר ובכל רחבי הארץ את שריפת בתי הכנסת וספרי התורה ברחבי אירופה, ועכשיו אתם שותקים נוכח המעשה הנורא של ביזוי מקומות קדושים לבני דתות אחרות?", שאלה שטראוס.

"איך אינכם מקימים קול זעקה? איך אינכם מגנים בחריפות את הפושעים המבצעים את הזוועה הזאת? איך עד היום לא הצליחו המשטרה וכוחות הביטחון לשים ידם על הפושעים המבצעים את פשעי השנאה הנוראיים האלו המכונים תג מחיר? אין זה משנה מה הדעה הפוליטית של כל אחד ואחת מאתנו, אסור לנו

לשתוק. חייבים לבער את הנגע הזה מאתנו ומתוכנו", הוסיפה שטראוס.

חבר הכנסת זבולון כלפה הגיב לדברים ואמר כי הוא מגנה את התופעה המכונה תג מחיר אך מנגד מוחה נגד ההשוואה המקוממת המשתקפת ממכתבה של שטראוס. "השחתת מוסדות דת היא תופעה מגונה שיש להוקיע עם זאת, יש לי תחושה שבשם הרצון לגנות את התופעה ישנה היסחפות מסויימת, איך אפשר להשוות בין שריפת בתי כנסת וספרי תורה באירופה, לבין ציורי גרפיטי? האמירה כאילו נפגעים ברכוש שווים לנפגעים בנפש מקוממת ומוגזמת"