רייכנר נגד בן-ארי

העיתונאי אלישיב רייכנר מאיים לתבוע את ח"כ מיכאל בן-ארי בתביעת דיבה, זאת מכיוון שבמאמר שפרסם בחר להשתמש בציטוט מסולף מדבריו

חדשות כיפה אורי פולק 07/11/10 00:00 ל בחשון התשעא

רייכנר נגד בן-ארי

האם ההתגוששות התקשורתית בין העיתונאי אלישיב רייכנר לבין חבר הכנסת מיכאל בן-ארי תגיע בקרוב לבית המשפט? בעקבות מאמר פומבי שפרסם נגדו ח"כ בן-ארי בסוף השבוע בעיתון "מקור ראשון", שיגר היום רייכנר מכתב לח"כ בן-ארי, בו הוא מאיים בתביעת דיבה.


ראשיתו של המאבק בין השניים החל במאמר שפרסם רייכנר במדורו הקבוע ב"מקור ראשון" לפני כשבועיים, בו ביקר את מעורבותו של ח"כ בן-ארי בצעדת אום אל-פאחם והאשים אותו בהתנהגות פופוליסטית ופרובוקטיבית. באותו מאמר טען רייכנר כי מעשיו של ח"כ בן-ארי מעידים כי לא הבין את מעמדו כנבחר ציבור האמור לעסוק בחקיקה, במקומם בוחר ח"כ בן-ארי להפגין כאחד האזרחים.


רייכנר אף עלה לשידור שהתייחס אל צעדת אום אל-פאחם, במהלכו חזר והגדיר את הצעדה כמיותרת ופרובוקטיבית. במאמר שפורסם בסוף השבוע, מגיב ח"כ בן-ארי לאותו ראיון רדיופוני, באומרו כי "אף על פי שהתמודדת בבחירות האחרונות ברשימת המפד"ל וניסיונך הפוליטי רב משלי, אני מרשה לעצמי להעיר לך שפוליטיקאים כן עושים הפגנות"


לדברי ח"כ בן ארי "הפגנות הן כלי נהדר להעביר מסרים. כשהעלתי הצעת חוק להוציא את התנועה האסלאמית מחוץ לחוק, איש לא שמע על זה. אך כשקיימנו הפגנה בדרישה לסגור את המשרדים בתוך אום אל פאחם, העברנו את המסר שלנו בפריים טיים". במאמר שפרסם, ציטט ח"כ בן-ארי את רייכנר, כאילו טען בראיון ב"קול ישראל" כי יש "לנתק לבן ארי את המיקרופון ולא לתת במה לאיש ולדעותיו".


היום, מעביר רייכנר מכתב לח"כ בן-ארי, בוא הוא טוען כלפיו כי "הדברים מעולם לא נאמרו על ידי. לא הזכרתי את שמך במהלך הראיון ובודאי שלא קראתי לנתק לך את המיקרופון ולא להשמיע את עמדותיך מכיוון שהדבר מנוגד לעמדתי התומכת בחופש הביטוי. בשיחה טלפונית שקיימנו ביום שישי האחרון לאחר פרסום הדברים, אף הודית באוזניי שהמשפט הנ"ל לא נאמר על ידי".


רייכנר הוסיף וכתב כי "יותר מהפגיעה האישית בי מדאיגה אותי העובדה שנבחר ציבור כותב דברים שאינם אמת, בקלות שכזו. אני מקווה שבעבודתך הפרלמנטארית אתה נוהג לדייק יותר מאשר בכתיבת מאמריך". לדבריו, במידה ולא יתנצל ויבהיר כי משפט זה לא נאמר, "אשקול להגיש נגדך תביעת דיבה".


אשמח לפגוש את רייכנר בבית המשפט

"מוזר שמי שמתפרנס מדברי סאטירה וביקורת על אנשים, רץ לאיים בתקשורת שיגיש תביעות" אומר לכיפה ח"כ בן-ארי בתגובה. "אשמח שרייכנר יגיש תביעה שתהפוך לכתב אישום נגדו. במהלך התביעה אביא קלטת שתוכיח כי רייכנר דווקא כן ביקש מהתקשורת השמאלנית להתעלם מההפגנה באום אל פחם והציע להפסיק את השידורים החיים.

"כמו כן אחשוף שורה של השמצות והכפשות מצד רייכנר שבמאמריו אפילו לא עשה את המינימום וסיפר בגלוי נאות לאיזו מפלגה הוא שייך. אשמח לפגוש את רייכנר בבית המשפט ולדרוש ממנו הוצאות"