רחוב בירושלים נקרא על שם הרב חיים דוד הלוי

בטקס שנערך בהשתתפות הרב ישראל מאיר לאו והרבנים הראשיים לירושלים נקרא רחוב בשכונת פסגת זאב על שמו של הרב חיים דוד הלוי ז"ל רבה של ראשון לציון ותל אביב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/06/15 09:36 טז בסיון התשעה

רחוב בירושלים נקרא על שם הרב חיים דוד הלוי
דוברות, צילום: דוברות

אתמול (ג') אחה"צ התכנסו הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לת"א, הרבנים הראשיים לירושלים הרב שטרן והרב עמאר, ראש העיר ניר ברקת, חברת מועצת עיריית ירושלים יעל ענתבי, יו"ר המינהל אודי רמבח, חניכים מתנועת הצופים, בני עקיבא, השומר הצעיר ואריאל לטקס קריאת רחוב על שם הרב חיים דוד הלוי זצ"ל בירושלים.

הרב חיים דוד הלוי היה רב העיר ראשל"צ ולאחר מכן במשך שנים רבות כיהן כרב הראשי וראב"ד של ת"א וחבר מועצת הרבנות הראשית.

הרב ישראל מאיר לאו, שהיה רב העיר ת"א במשך חלק מתקופת כהונתו של הרב הלוי, הדגיש בדבריו את יכולתו של הרב הלוי להתנהל במתינות ובשלום עם כל סביבתו. הרב לאו אמר כי זכות נפלה לירושלים ופסגת זאב שרחוב על שם הרב הלוי נקרא בתחומם.

יוזמת קריאת שם הרחוב, חברת מועצת העיר יעל ענתבי אמרה בטקס: "יש קבוצה של ספרים בארון הספרים שכריכתם בלויה מרוב השימוש שנעשה בהם. "מקור חיים השלם" של הרב הלוי הוא מהראשונים להתבלות מרוב שימוש. מדובר בספר הלכה לשימוש יומיומי לכל תחומי החיים של כל יהודי היושב בארץ ישראל. ספר הלכה ממנו לומדים תלמידי בתי הספר ומשמש אותם גם בבגרותם.

היום אנו מציינים גם את יום האחדות לזכר שלושת הנערים, גלעד, נפתלי ואייל שנחטפו ונרצחו, דומני שאין זה מקרה שביום זה ממש אנו עורכים את הטקס כאן, מכיוון שהרב חיים דוד הלוי היה עוד בחייו סמל לסובלנות, לאהבה ולקבלת האחר".

במהלך היום למדו בבתי ספר דתיים וממלכתיים בפסגת זאב על משנתו של הרב הלוי, תלמידים מבתי הספר ותנועות הנוער יצאו בתהלוכה אל מקום הטקס עם שלטים מאמרות ודרכי הרב חיים דוד הלוי. בטקס השתתפו מאות תושבים, בני משפחה ותלמידים.

(צילום: דוברות )