רדיפה אחר העושר

הרב אבינר: "רדיפה אחר הנאות גשמיות היא עבודת אלילים"

חדשות כיפה אלעד רותם 27/05/09 00:00 ד בסיון התשסט

רדיפה אחר העושר
יחצ, צילום: יחצ

אמש קיימה מכללת שערי משפט את אירוע הפתיחה של המדרשה לבנות בתחומי המכללה. האירוע התקיים בבית כנסת מוריה בפתח תקווה, ומשך אליו יותר מ 400 נשים. באירוע התייחס הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל, לרדיפה אחר הנאות גשמיות המאפיינת את תרבות העולם המערבי. בדבריו הדגיש הרב אבינר כי הרדיפה אחר האושר וההנאה הגשמית כמטרה בעולם המערבי היא עבודת אלילים ממש, ובאופן פרדוקסאלי היא אינה מביאה לאושר אלא לתחושת ריקנות.


את שיעורי התורה באירוע פתחה הרבנית ד"ר לאה ויזל, מנהלת המדרשה לבנות במכללת שערי משפט, שהתייחסה בדבריה לדיבר החמישי בנושא כיבוד הורים וטענה כי הוא מהמאתגרים ביותר בעשרת הדיברות וכי יש להעמיק את הלימוד בו.


כנס פתיחת המדרשה (צילום: יחצ)



במקביל קיימה מכללת שערי משפט את כנס הגיור לקראת שבועות. שר המשפטים שנכח באירוע טען כי המשימה הלאומית של מדינת ישראל איננה בעיית הגרעין האירני או המשבר הכלכלי אלא בעיית הגיור. לדבריו אם לא נפתור בעיה זו ונמשיך במצב הקיים "מדינת ישראל לא תהיה קיימת".


טוענת הרבנית, רבקה לוביץ, הצליחה להתסיס את הקהל כאשר טענה כי בתי הדין המיוחדים לגיור המשתייכים לציבור הדתי לאומי מהווים בעיה של ממש משום שהם מסוגלים לבטל רטרואקטיבית גיורים שנעשו בעבר - ואין פוצה פה. לוביץ ביקרה בחריפות את הציבור הדתי לאומי על כך שהוא יוצא למלחמה נגד בתי הדין הרבניים על ביטול גיוריו של הרב דרוקמן, אך אינו יוצא למלחמה דומה כנגד הקלות הבלתי נסבלת בה מבטלים בתי הדין המיוחדים לגיור (בהם יושבים רבנים של הציבור הדתי לאומי) גיורים.

בתגובה לדברים טען הרב בניהו ברונר ראש תחום מחקר הלכתי באגף הגיור ואב בית הדין לגיור בחיפה כי ביטול גיורים בבתי הדין לגיור נעשה במספרים מזעריים.

על פי דו"ח בנושא הגיור של מכון עיתי"ם שנחשף בכנס, ישנם כיום במדינת ישראל כ 300,000 לא יהודים המגדירים עצמם כיהודים סוציאליסטית, אך אינם מוגדרים כך על פי ההלכה וממילא הם פסולי חיתון. מתוכם ב2007 עברו תהליך גיור 1297 אנשים וב2008 עברו תהליך גיור רק 933 איש. הריבוי הטבעי של קבוצה זו יביא לכך שתוך כ 10 שנים תמנה קבוצת הלא יהודים, שהגיעו ארצה מתוקף חוק השבות, כמיליון איש. כך שבעוד כשני דורות צפויה להיות התבוללות טבעית בתוך תחומי מדינת ישראל.