רב העיר קריית אונו נגד קביעת בית הלל: אסור להזמין יהודי לליל שבת גם למטרת קירוב

הרב רצון ערוסי השיב לשאלה בנושא וקבע כי אסור חד משמעית להזמין יהודי לסעודת שבת כאשר יודעים בוודאות שהוא יחלל שבת. עם זאת סייג ואמר כי כאשר יש ספק מותר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/02/14 09:21 יא באדר א'

רב העיר קריית אונו נגד קביעת בית הלל: אסור להזמין יהודי לליל שבת גם למטרת קירוב
הליכות עם ישראל, צילום: הליכות עם ישראל

רב העיר קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב רצון ערוסי פוסק נגד פסיקת רבני בית הלל אשר התירו להזמין חילוניים בשבת למרות שיש סבירות גבוהה ביותר שיחללו שבת לאחר מכן.

בתשובה לשאלה האם מותר להזמין יהודי לסעודת שבת למטרת קירוב כאשר יודעים שיסע במכונית ויחלל שבת, ענה הרב ערוסי כי "גם למטרת קירוב אסור להזמין יהודי בשבת או ביום שבת, כשיודעים בוודאות שהוא יחלל את השבת כדי להגיע למקום האירוח". עם זאת סייג הרב ערוסי את דבריו ואמר "רק כשיש ספק, מותר".

כתבות נוספות בנושא:

- "בית הלל": מותר להזמין חילוני לסעודת ליל שבת

- מיזם לאומי חדש של "בית הלל": "שבת ישראלית"

כזכור, לפני כשנה הוציאו רבני ארגון בית הלל פסק הלכה שנוי במחלוקת בו קבעו כי מותר, ואף רצוי, להזמין אנשים שאינם חילוניים לארוחת ליל שבת למטרת קירוב לבבות. לפני מספר חודשים אף יצאו בקמפיין תחת השם 'שבת ישראלית' בו קראו לדתיים להזמין חילונים לשבת.

למרות פסיקתם המקילה, ישנם רבנים רבים אשר דעתם אינה נוחה מההחלטה מכיוון שכרוך בה, ככל הנראה, חילול שבת המוני. עם זאת, מכיוון רוב הרבנים המשתייכים לצד השמרני של המגזר, לא נשמעה מחאה ציבורית בנושא.

סרטון של קבוצת 'אנדרדוס' במסגרת קמפיין 'שבת ישראלית':

[embed]

]