רב היישוב ברוש נידון למאסר בפועל: "חילול השם"

הרב יהודה רוזליו הורשע בגניבה בנסיבות מחמירות וקבלת דבר מרמה, בהיותו רב היישוב ברוש שבנגב. הוא נשלח ל-40 יום מאסר בפועל והוטל עליו קנס כספי ופיצוי לחברי היישוב

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 15/12/13 12:55 יב בטבת התשעד

רב היישוב ברוש נידון למאסר בפועל: "חילול השם"
shutterstock, צילום: shutterstock

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (א‘) מאסר בפועל של 40 יום על הרב יהודה רוזיליו, זאת בעקבות גניבה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בהיותו רב היישוב ברוש שבנגב. הרב רוזליו הורשע בגניבת גווילי ספרי תורה והוטל עליו קנס של 25 אלף שקלים כמו גם פיצוי בסך של 290 אלף שקלים למתלוננים.

הרב רוזיליו עמד בראש היישוב ברוש שבנגב, מושב חקלאים יוצאי מרוקו, שמגדיר עצמו מושב שאינו דתי, אשר החליט למנות עליו את הרב. הרב רוזיליו ניהל את בית הכנסת וכמו גם עסק כסופר סת“ם. במהלך עבודתו, כך על פי כתב האישום נגדו, הוא קיבל דברים במרמה וגנב רכוש מחברי היישוב.

על פי אחד האישומים, במהלך חג שמחת תורה, גילה אחד מחברי היישוב כי גווילי ספרי התורה נגנבו וכי רק מאוחר יותר התברר כי מישהו מכר אותם במאות אלפי שקלים.

השופט יובל ליבדרו מתח ביקורת על הרב וציטט בפסק הדין כי את דברי הרמב"ם: "יש דברים אחרים שהם בכלל חילול השם, והוא שיעשה אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות, דברים שבני אדם מרננים אחריו בשבילם... הרי זה מחלל את השם".

עוד הוסיף השופט וכתב כי "יש לתת את הדעת לכך שהנאשם ביצע את העברות כלפי תושבי המושב אותו הוא שירת, בכך הפר את אמון הציבור שלו שנתן בו אמון כמעט מוחלט". בסוף פסק הדין הוסיף וכתב השופט כי "הפיצויים שנפסקו מהווים נחמה פורתא למתלוננים. אלה, כאמור, בקשו לעשות להם רב ולקנות להם חבר. כולי תקווה כי שהכוחות יעמדו להם גם בעתיד לדון כל אדם לכף זכות, חרף מעשיו של הנאשם".