רבני תל אביב נגד העובדים הזרים

25 מרבני העיר תל אביב חתמו על איסור השכרת דירות למסתננים ועובדים זרים לא חוקיים, בהתבסס על נימוקים הלכתיים

חדשות כיפה אורי פולק 08/07/10 00:00 כו בתמוז התשע

רבני תל אביב נגד העובדים הזרים
Augapfel-cc-by, צילום: Augapfel-cc-by

רבני העיר תל-אביב מתגייסים למאבק חזיתי מול העובדים הזרים המתגוררים בעיר: 25 מרבני העיר חתמו על איסור השכרת דירות למסתננים ועובדים זרים לא חוקיים, המבוסס על נימוקים הלכתיים. חלק מהרבנים עומדים בראש השכונות התל-אביביות, אחרים משמשים כרבני בתי הכנסת והגרעין התורני המקומי.


"אנו החתומים מטה, רבני שכונות ורבני בתי כנסת, מתריעים בפני הציבור על האיסורים ההלכתיים והסכנות הנשקפות מחמת השכרת בתים לאנשים אלו", נכתב בהודעת הרבנים שפורסמה באתר ווינט. הרבנים נימקו את האיסור בדאגתם ל"שמירת הצביון היהודי של העיר תל-אביב". על פי נוסח ההודעה, החשש מהשכרת דירות לעובדים הזרים נובע, בין היתר, מ"ריבוי נישואי תערובת". כמו כן הוזכר כי "בשנה האחרונה בוצעו על ידי מסתננים חמישה מקרי רצח" וכי לפי נתוני המשטרה, אחוזי הפשיעה גבוהים באופן משמעותי באיזורים בהם שוהים מסתננים לא חוקיים.


מארגני העצומה טוענים כי הם "לא יסכימו שהשכונות בהם גדלו יהפכו לשכונות סודניות, דבר כבר קרה לנווה שאנן. לאחר ניסיונות רבים בדרכים המקובלות החליטו התושבים להחתים רבנים על איסור להשכרת דירות למסתננים ומקווים בכך לעצור ת ההתדרדרות בשכונות".


בין הרבנים שחתמו על האיסור ניתן למצוא את הרב נהוראי שמעונוב הלוי, הרב אסי יצחקוב, הרב חנניה לוייב, הרב שמעון משה חי רחמים, הרב בנימין טוקוב, הרב אהרן בורוכוב, הרב רמי יוניוב, הרב יצחק גורגוב, הרב יובל אלפרט, הרב ברוך חיימוב, הרב פנחס ארבוב, הרב יוסף אלנתוב, הרב ניר יעקב גבריאל, הרב יצחק צורי והרב בועז מרדכי דניאלי והרב מיכאל ארבוב.


גורמים בלשכתו של הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב, אמרו לכיפה, כי הם מסתייגים מהמהלך. "זו לא דעת הרבנות, איש לא שיתף אותנו במהלך הזה. לא מדובר בהתארגנות מסודרת מטעמנו והם אינם חברי המועצה הדתית או חברי הרבנות - אלא ברבנים שעשו זאת על דעתם עצמם.


יו"ר הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים, ח"כ יעקב כ"ץ (כצלה), הגיב לפרסום האיסור ההלכתי באומרו כי "מאד מצער הדבר שלציבור יפה הנפש בת"א אין את תעצומות הנפש הבסיסיות להילחם אפילו על ביתם שלהם". לדבריו, "כמו ביו"ש, כך גם בת"א - רק הציבור הציוני-לאומי-ערכי נאבק על עתיד בתי ישראל".