רבנות - מגיל 22

בג"ץ אישר את קביעת הרבנות הראשית, לפיה לא ניתן יהיה לגשת למבחני ההסמכה לרבנות לפני גיל 22

חדשות כיפה אורי פולק 14/04/11 00:00 י בניסן התשעא

רבנות - מגיל 22
יוסף אבי ויאיר אנגל, צילום: יוסף אבי ויאיר אנגל

בית המשפט העליון אישר את החלטת הרבנות הראשית, שקבעה כי אין לאפשר לנבחן מתחת לגיל 22 לגשת לבחינות ההסמכה הרשמיות. בית המשפט נדרש לנושא בעקבות עתירתו של הנער משה שריפי, בן גיל 14, שתבע את הרבנים הראשיים לישראל לאחר שסירבו להיעתר לבקשתו לבחינות הסמכה - ולמרות המלצות שונות שמסר להם שריפי מטעם רבני ערים שהכירו אותו.

ואולם, השופטים אליעזר ריבלין, ניל הנדל ואשר גרוניס דחו את עתירתו של שריפי, קבעו שאין בה ממש וחייבו את העותרים בתשלום הוצאות לטובת המדינה בסכום חריג של 10,000 שקל. בכך אישרו השופטים את עמדת הרבנות, לפיה יש לעמוד על גיל מינימום של 22, שכן נערים בני 14 ו-16 רוצים להיבחן ואין לאפשר הסמכה לרבנות בגיל כה צעיר.

"אתה לא מצפה שאנחנו נחליט מי צודק ומי לא", אמרו השופטים לשריפי, שציינו כי אין בכוונתם להתערב בהחלטה זו של הרבנות והציעו לו למשוך את עתירתו. למרות ההמלצה, סירב עו"ד של שריפי למחוק את העתירה, ולפיכך חויב מרשו בהוצאות ניכרות.

ומה באשר לבחינה אליה ניגש שריפי? השופטים הציעו כי המבחן ייבדק ותוצאותיו יימסרו לנער, אך תוצאת הבחינה לא תוכל "להישמר" עבור הנער, ליום בו יחליט אם יחפוץ בכך להיבחן בבחינות ההסמכה לרבנות הראשית.