ראש השנה באשקלון?

העיר אשקלון והעיר אומן חתמו על הסכם ערים תואמות, לשיתוף פעולה כלכלי. ראש העיר אומן: "התחלנו ללמד עברית בבתי הספר"

חדשות כיפה אורי פולק 11/07/10 00:00 כט בתמוז התשע

ראש השנה באשקלון?

העיר הדרומית אשקלון והעיר האוקראינית אומן, הידועה בשל קבו של רבי נחמן מברסלב הממוקם בה והמושך אליה עשרות אלפי חסידים מדי שנה בשנה, חתמו ביום שישי האחרון על הסכם שותפות כערים "תואמות" בטקס חגיגי. מטרת ההסכם - קידום קשרים כלכליים ועסקיים בין שתי הערים.

ראש העיר אשקלון, בני ועקנין, חתם על ההסכם עם עמיתו יורי בודרוב, במהלך כינוס כלכלי גדול המתקיים בימים אלו באומן. "בין העיר אומן ולעם היהודי קיים קשר חזק - ואני שמח על ביסוסו במעמד מכובד זה", אמר ועקנין במהלך הטקס. "באומן בלבד נרצחו 18 אלף יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. היום אנו מסתכלים יחד אל עתיד טוב יותר בעבור שתי המדינות ובייחוד עבור שתי הערים", הוסיף.

ראש עיריית אומן, יורי בודרוב, אמר בטקס החתימה כי יהיה מעוניין לקדם שיתוף פעולה כלכלי בין אנשי עסקים משתי הערים. "הפוטנציאל הגלום בכך - גבוה", אמר ובירך את הנוכחים. לדבריו, תלמידי בתי הספר באומן החלו בלימודי השפה העברית בחלק מבתי הספר, שכן רבים מהמבקרים בעיר דוברי עברית בשל עלייתם לקברו של רבי נחמן.


שני ראשי הערים נועדו לארוחת ערב מסורתית. מוקדם יותר, ביקר ראש עיירית אשקלון במספר קברי אחים שנרצחו על ידי הנאצים באזור, להתייחדות עם זכרם. המשלחת סיימה את ביקורה, איך לא, בעלייה לציון קברו של רבי נחמן מברסלב.