ראש המועצה הדתית בירושלים לרב שטרן: סיימת את תפקידך

ראש המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי שלח מכתב לרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן בו בישר לו שכהונתו הסתיימה מכיוון שהגיע לגיל 70. מסתמן שהרבנות הראשית תאשר את המשך כהונתו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 14:41 ט בכסלו התשעה

ראש המועצה הדתית בירושלים לרב שטרן: סיימת את תפקידך
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

כהונת הרב אריה שטרן הסתיימה, כך לפחות על פי ראש המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי. במכתב אותו שלח ישי הוא בישר לרב אריה שטרן, רבה הראשי של ירושלים, כי כהונתו הסתיימה מכיוון שהרבנות הראשית לא האריכה את כהונתו טרם הגיעו לגיל 70.

"בביקורת שגרתית לקראת אישור תשלום שכר חודש נובמבר התברר כי מלאו לרב 70 שנה ביום 27 בנובמבר", כתב ישי וציטט את תקנות שירותי הדת היהודיים הקובעות כי רב עיר יכהן עד גיל 70 'ואולם מועצת הרבנות הראשית רשאית להאריך את גיל הפרישה'.

"כיוון שכאמור הרב הגיע לגיל 70 ומועצת הרבנות הראשית לא האריכה את גיל פרישתו בטרם מלאו לרב 70 שנה הרי שכהונתו כרבה הראשי לירושלים נפסקה", הוסיף ישי. “אני מצר מאוד על תקופת כהונה כה קצרה ומאחל לרב אריכות ימים ושובע שמחות".

השר אורי אריאל הגיב על הדברים ואמר כי הוא מגנה את הניסיון לפטר את הרב שטרן. “מגנה את הניסיון לפטר את רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן. לא אתן יד לביזוי תלמידי חכמים ואפעל לביטול מכתב הפיטורין החצוף הזה".

מספר שעות לאחר פרסום המכתב, אישרו חברי מועצת הרבנות הראשית את הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן לחמש שנים נוספות בתפקיד רב העיר ירושלים.