קצובר: "הטיפול במפוני קטיף - אות קין על המדינה"

שמונה שנים לאחר הגירוש מקטיף: הערב תיסגר מינהלת תנופה לטיפול במפונים. בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון: "המדינה לא סיימה לשקם את האדמה החרוכה שהותיר שרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/13 15:41 כב בתמוז התשעג

קצובר: "הטיפול במפוני קטיף - אות קין על המדינה"
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

יו"ר ועד מתיישבי השומרון תוקף היום (א‘) בחריפות את טיפול המדינה במגורשי גוש קטיף וצפון השומרון. לאור סגירת מנהלת ”תנופה“ הערב, אומר קצובר כי ”הטיפול במפונים, או יותר נכון העדר הטיפול, מוכיח כי המדינה לא מסוגלת לפנות יישובים נוספים. חשוב להזכיר כי המדינה לא סיימה לשקם את האדמה החרוכה שהותיר אחריו אריאל שרון,.

קצובר מזכיר כי ברגעים אלו נמצא בארץ שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי שמנסה להביא לעוד מאות אלפי מגורשים מיהודה ושומרון. "השאלה האם נתניהו מבין כי מעבר לבעיה הערכית והמוסרית בעקירת יהודים מאדמתם - מדינת ישראל הוכיחה בשמונה השנים האחרונות - מאז הגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון - כי אין ביכולתה לשקם את המתיישבים שנעקרו מביתם", הוא אומר.

"הדיבורים על פינוי עתידי של חבלי מולדת מחלישים את ההרתעה והחוסן הלאומי של החברה הישראלית", הוסיף קצובר, שהזמין את אזרחי ישראל לבקר באתר הזמני בו מתגוררים עקורי היישוב נצרים בעיר אריאל שבשומרון. "שמונה שנים לאחר הגירוש זה כבר לא אתר זמני. כנראה שהמדינה לא מעוניינת ולא מסוגלת להתמודד עם עקירת יהודים", מסכם קצובר.