קיבלו אוכל לא כשר - ויפוצו

נוסעים דתיים אשר הוגש להם אוכל לא כשר למרות שהזמינו מראש אחרת, יפוצו על ידי חברת התעופה

חדשות כיפה אורי פולק 21/03/11 00:00 טו באדר ב'

קיבלו אוכל לא כשר - ויפוצו
Vagamundos-cc-by-nd, צילום: Vagamundos-cc-by-nd

נוסעים דתיים אשר הוגש להם במהלך טיסה אוכל לא כשר, למרות שביקשו אחרת - יפוצו ב-2250 שקלים כל אחד. הנוסעים, שניים מעובדי הבנק הבינלאומי שהינם שומרי מצוות, טוענים כי במסגרת טיול מאורגן אליו יצאו ולמרות שביקשו מראש כי במהלך הטיול יסופקו להם ארוחות כשרות - בחלק מהטיסות לא סופק האוכל הכשר, דבר שאילץ אותם בהזדמנות אחת שלא לאכול במשך כיממה שלמה.

בתביעה שהוגשה אתמול (א) לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב נגד מארגני הטיול המאורגן ונגד חברת התעופה "איבריה", דרשו התובעים פיצוי של 15 אלף שקל לכל אחד בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם במהלך הטיסות.

מנגד טענו מארגני הטיול טענו כי רשמו בהזמנה כי יש לספק ארוחות צמחוניות וזמן קצר לפני הטיסה שינו את ההזמנה לארוחות כשרות - למעט במקטע אחד. המארגנים האשימו את חברת התעופה "איבריה" ואולם החברה טענה כי למרות ההתרעה הקצרה, היא הצליחה לספק אוכל כשר ברוב הטיסות למעט בקטע טיסה אחד. עוד נטען כי הוצע לתובעים פיצוי בגין עוגמת הנפש - אך הם סירבו.

השופט יובל גזית קבע כי מארגני הטיול וחברת התעופה אכן אשמות במחדל, אך הביע מורת רוח מהסכום שנתבע. "לא ברור מדוע לא נערכו התובעים כך שיוכלו לאכול ולו דברים מועטים בזמן שבין הארוחות כשניתן לכאורה לאכול פירות או ירקות וחלק מן האנשים הדתיים נוהגים להביא עמם מישראל דברי מזון מיוחדים", כתב השופט. לטענתו, אם התובעים היו דורשים פיצוי הגיוני מהחברות, ייתכן שהיה אפשר לסכם על פשרה ביניהם ולחסוך זמן שיפוטי מיותר, זאת במיוחד נוכח העובדה כי החברות בחרו להציע לנפגעים פיצוי - אך הם סירבו.

כיוון שכך פסק השופט גזית כי שתי החברות המארגנות ישלמו פיצוי של 750 כל אחת לכל תובע, זאת לצד פיצוי נוסף של 750 שקלים נוספים לכל תובע - כך שבסך הכל הפיצוי עמד על 2250 שקלים לתובע. בעקבות מורת הרוח שהביע בית המשפט - לא חויבו החברות בהוצאות משפט.