צפו: בנט קפץ למחנה בני עקיבא והעביר פעולה לחניכים

יו"ר הבית היהודי הגיע בהפתעה לבקר את חניכי מחנה שבט "הרא"ה" של בני עקיבא ביום האחרון למסע שלהם - והעביר פעולה לחניכים: "זהו דור העתיד של הציונות הדתית במדינת ישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/08/13 13:58 ב באלול התשעג

צפו: בנט קפץ למחנה בני עקיבא והעביר פעולה לחניכים
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ביקר השבוע את 1,200 חניכי מחנה שבט "הרא"ה" אשר יצאו למסע לירושלים בן 50 ק"מ. במהלך היום האחרון, הגיעו החניכים ל'עין חמד', שם חיכה להם בנט.

בנט, אשר התקבל בהתלהבות, שיתף את החניכים בסיפור ההיסטורי העומד מאחורי המסלול שלהם: "במרץ 1948 ירושלים הייתה נצורה. האויב הערבי לא נתן לשיירות מזון להגיע לירושלים, וירושלים עמדה ליפול. אמרו לבן גוריון שאין ברירה, ושצריך לוותר על ירושלים כדי להציל את שאר חלקי המדינה - אחרת, נפסיד הכל. בן גוריון אמר להם, שלא רק שלא מוותרים על ירושלים, אלא שאנחנו נגייס ונרכז כוחות מכל רחבי הארץ שיגיעו לירושלים. ההחלטה הזו הייתה פתיחתו של מבצע 'נחשון' - המבצע הראשון בו תקפנו במקום להתגונן".

לבסוף, בנט העביר לחניכים את המסר, לפיו "בן גוריון לא נבהל כשהיה קשה. הדבר ההגיוני לעשות היה לוותר על ירושלים כדי להציל את המדינה, אבל לפעמים לא נכון לפעול רק לפי ההיגיון. תמיד תוכלו לבחור בחיים בין שתי אפשרויות: הדרך הקלה והדרך הנכונה. כשבוחרים דרך, צריך לבחור את הנכונה - גם אם היא יותר קשה. זו המחויבות שלנו. כל אחד מאיתנו צריך להקדיש את חייו למען עם ישראל, גם אם זה אומר שיהיה פחות נעים ויותר קשה".