צעירי העבודה ניסו לעשות ספין לצעירי הבית היהודי ונפלו בפח

המשמרות הצעירות של המפלגות הגישו הצהרה נגד אלימות כנגד הציבור הערבי לצעירי הבית היהודי בתקווה שיסרבו לחתום, הצעירים הפתיעו והסכימו, וצעירי העבודה התקפלו וביטלו חתימתם

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 02/07/14 20:25 ד בתמוז התשעד

צעירי העבודה ניסו לעשות ספין לצעירי הבית היהודי ונפלו בפח
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם צעירי מפלגת העבודה ניסו לעשות ספין על גבי צעירי הבית היהודי, בתאי הסטודנטים 'ישראלים' וניסו לגרום להם לא לחתום על הצהרה משותפת של צעירי מפלגות נגד אלימות כנגד ערבים? כך לפחות טוענים גורמים המעורבים בנעשה במפלגות.

צעירי המפלגות השונות התבקשו היום לחתום על הצהרה משותפת נגד אלימות כנגד המגזר הערבי. בהצהרה, שתוכנה הגיע ל'כיפה' נכתב כי "צעירי המפלגות הגדולות בישראל מגנים את פעולות האלימות והנקם שהתרחשו בימים האחרונים כנגד הציבור הערבי במדינת ישראל. עלינו לנתב את העצמה שבאחדות העם לכיוונים חיוביים ולא הרסניים שמעודדים גזענות והסתה מסוכנת כנגד ציבורים שלמים במדינה".

עוד כתבו הצעירים כי "הפיגוע הרצחני והמתועב כנגד הנערים הוא תזכורת עבור כולנו שאין הצדקה לאלימות ורצח ושיש לגנות כל סוג של טרור ולמצות את הדין עם גורמי ההסתה והשנאה. אנו קוראים להנהגה הצעירה של הציבור הערבי להצטרף לקריאה שלנו. ברצוננו לחזק את משפחת שער, יפרח ופרנק בשעתם הקשה, אנחנו איתם בכאבם. ונסיים בדברי משפחת פרנקל: "אין הבדל בין דם לדם. רצח הוא רצח, יהיו הלאום והגיל אשר יהיו".

על פי הגורמים, צעירי הליכוד ויש עתיד חתמו על ההצהרה, וחברי ההנהגה הצעירה של העבודה חתמו גם הם והגישו אותה לחברי 'ישראלים, תאי הסטודנטים של הבית היהודי, זאת לטענתם בתקווה שהאחרונים יסרבו לחתום, מכיוון שההצהרה מגנה את האלימות כלפי הציבור הערבי. כפי הנראה הם העריכו כי צעירי הבית היהודי יסרבו לחתום על רקע המאבק של חברי תאי 'ישראלים' באוניברסיטאות מנהלים נגד מספר סטודנטים ערביים שהתבטאו כנגד החטופים והביעו שמחה על חטיפתם ורציחתם.

מטרת הספין הייתה על פי הטענות לגרום לצעירים חברי 'ישראלים' לא לחתום על ההצהרה, וכך להוציא הודעה כי בבית היהודי מסרבים לגנות את האלימות כנגד המגזר. הגורמים טוענים כי ב'ישראלים' הבינו שמישהו מנסה לעשות עליהם סיבוב, והחליטו כן לחתום על ההצהרה. בתגובה התקפלו צעירי העבודה והסירו את חתימתם מהעצומה. כך, בפועל חברי הבית היהודי הצביעו על עצומה כנגד אלימות, והעבודה, שאמורים להיות הראשונים לחתום, סירבו בתוקף.

בהנהגה הצעירה של העבודה מסרו בתגובה: "בתוך הגל הגזעני והמכוער של היומיים האחרונים שמחנו להוביל יוזמה לקריאה של צעירים נגד אלימות ושנאה. תהליך הניסוח לא הגיע להסכמה ולכן לא נחתמה על ידינו קריאה כזו. אנחנו נשמח לשתף פעולה עם כל גוף מהקשת הפוליטית שיפעל ויעמוד באופן ברור נגד גילויי הבורות והשנאה הקשים".