צה"ל יפעל נגד בני ישיבות ההסדר שחילקו חומרי הסברה

צה"ל "יטפל בחומרה" בתלמידי ישיבות שנמצאים בחופשת בין הזמנים וגויסו לחלוקת חומרי הסברה תחת הכותרת 'מצילים את צה"ל'. בדובר צה"ל אמרו:"האמירה 'להציל את צה"ל' דומה לאמירות הנשמעות מהפלגים הקיצוניים בחברה החרדית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/17 10:05 ג בניסן התשעז

צה"ל יפעל נגד בני ישיבות ההסדר שחילקו חומרי הסברה
מרכז ליבה, צילום: מרכז ליבה

צה"ל מתכוון לפעול כנגד בני ישיבות ההסדר שנמצאים בתקופת הלימוד בישיבה לאחר חיולם ומשתתפים בימים האחרונים בחלוקת חומרי הסברה המתארים את נושא השירות המשותף ושירות הבנות בצה"ל, תחת הכותרת 'מצילים את צה"ל.

מאחורי הקמפיין עומד ארגון 'אחים לנשק' אליו חברו מרכז ליבה וארגונים נוספים השותפים לקמפיין. בפלאיירים המחולקים נכתב לדוגמא: "כנגד כל הסבר הגיוני, תוך התעלמות ממחקרים ודעות מומחים, עובר צה"ל שינוי שפוגע בחיילות המשרתות בו, ביכולתו המבצעית ובביטחון כולנו. זה לא הגיוני, זה לא מוסרי, זה לא אנושי".

כמו כן מוצגים ההבדלים בין החיילים והחיילות וכן כותרות המצטטות את האלוף במיל' יפתח רונטל ותא"ל במיל' אביגדור קהלני על הסכנה שבהכנסת בנות ליחידות הלוחמות.

בין הפעילים בקמפיין היו מי שסיפרו כי הם כבר התחילו את מסלול בני הישיבות, שירתו בצבא והם עתידים לחזור אליו לאחר תקופת השהות בישיבה ־ כמקובל בתוכנית ההסדר. "אני בני"ש (בן־ישיבה, אב"ק) וחזרתי לישיבה ללמוד", סיפר ל"ידיעות אחרונות" אחד הפעילים, "חשוב לנו לצאת לצמתים ולהעביר את המסר לגבי השירות המשותף. זה דבר שפוגע אנושות בשירות הצבאי".

בדובר צה"ל הבהירו בתגובה כי מדובר בפעילות אסורה עבור מי שנחשבים חיילים. "האמירה 'להציל את צה"ל' דומה לאמירות הנשמעות מהפלגים הקיצוניים בחברה החרדית הקוראים תיגר על הגיוס לצה"ל וקיום חוקי המדינה. צה״ל רואה בחומרה ומגנה כל ניסיון לסרבנות מכל סוג שהוא", נמסר אתמול, "אמירות הקוראות לפילוג הצבא ופגיעה בכבודם של אנשים הן אמירות שיש להתנגד אליהן, להוקיע אותן ולעשות הכל כדי להמשיך ולהגן על מדינת ישראל על ידי כלל המשרתים, מכלל גווניה של החברה הישראלית. השתתפות במעשה זה אסורה לחיילי צה"ל והנושא יתוחקר לעומק ויטופל בחומרה".

(צילום: אחים לנשק)

(צילום: אחים לנשק)