פרס ביקש חנינה לפולארד

נשיא המדינה נעתר להפצרותיה של אסתר פולארד, וביקש מהנשיא אובמה לחון את יונתן פולארד השבוי בארה"ב

חדשות כיפה אורי פולק 06/04/11 00:00 ב בניסן התשעא

פרס ביקש חנינה לפולארד
יוסי זליגר יחצ, צילום: יוסי זליגר יחצ

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקש הערב (ג) מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חנינה ליונתן פולארד, השבוי בארה"ב מאז שנת 1985 בגין ריגול לטובת ישראל. השניים נועדו הערב במשך יותר מ-40 דקות בחדר הסגלגל בבית הלבן, ולאחר מכן קיימו ארוחת צהריים משותפת עם יועציהם הבכירים.

"ביקשתי ממנו חנינה", אמר הנשיא פרס בתום הפגישה והוסיף בתשובה לשאלה כיצד הגיב אובמה על הבקשה, אמר הנשיא "הוא שמע". מהבית הלבן טרם נמסרה תגובה או הצהרה רשמית בעניינו של פולארד.

טרם יציאתו לארה"ב, נפגש הנשיא פרס עם רעייתו של פולארד, אסתר, שביקשה ממנו לפעול למען חנינה לבעלה. פולארד הוסיפה וביקשה מהציבור להתפלל למען הצלחת הפגישה ואמרה כי היא "מבקשת מכל מי שחייו שלבעלי יקרים לו שיקדיש לפחות חלק מהזמן הזה לתפילה, לתקווה ולמחשבה על יהונתן. אני מלאה תקווה שהנשיא פרס לא יחמיץ את ההזדמנות הזו ויפנה לליבו של הנשיא אובמה על מנת להביא לסיום הטרגדיה של חיינו".

בועד למען שחרורו של פולארד הביעו הערב שביעות רצון מסוימת מהמהלך, באומרם כי "כשאנו בעיצומו של גל תמיכה אמריקני אדיר כזה, אין לנו ספק שפנייה אמיתית וכנה של הנשיא פרס תהיה הזרז שיציל את חייו של יהונתן".