פרסום ראשון: משרד החינוך יממן את כל תכנית קייטנות הקיץ בבתי הספר

לאחר מאבק עיקש נגד קייטנות הקיץ בבתי הספר שמומנו בחלקם על ידי הקרן לידידות, מודיעים במשרד כי נמצא התקציב החסר והקייטנות כולן ימומנו על ידי תקציב משרד החינוך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/14 08:14 א בתמוז התשעד

פרסום ראשון: משרד החינוך יממן את כל תכנית קייטנות הקיץ בבתי הספר
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

סוף לסאגה נגד משרד החינוך. לאחר מאבק עיקש של גורמים בציונות הדתית, בכללם הרב אבינר, הרב ליאור והרב דרורי, נגד קייטנות הקיץ 'קיץ של ידידות' בבתי הספר, ורק יומיים לפני תחילת החופש הגדול בבתי הספר היסודיים, מודיעים הבוקר (א') במשרד כי הכספים החסרים ימומנו מתקציב עודף שהתקבל ולא מהקרן לידידות.

הקרן לידידות אמורה הייתה לממן את הפיילוט של קייטנות הקיץ בכיתות ג-ד, במקביל לקיום קייטנות על ידי משרד החינוך בכיתות א-ג, אך בעקבות לחץ מתמשך מצד גורמים בציונות הדתית, בהם רבנים בכירים, נגד מימון הקרן הנוצרית, נעשה מאמץ למלא את הכסף מתוך תקציבי משרד החינוך עצמו.

בציונות הדתית התפתח בעקבות מימון הקרן לידידות שיח בשאלה האם אסור או מותר לקבל כספים מנוצרים. מול הרבנים אשר התנגדו לקבלת כספים התייצבו רבנים בכירים במגזר, לדוגמת הרב נחום רבינוביץ', הרב שמואל אליהו, הרב דוד סתיו והרב ישראל רוזן שטענו כי אין בעיה לקבל כספים מהקרן לידידות.

היום (א'), כאמור, מודיעים במשרד כי התקציב נמצא ועל כן התכנית כולה תמומן על ידי משרד החינוך ולא על ידי הקרן לידידות. עם זאת, תקיים הקרן לידידות קייטנות קיץ לילדים שאינם משתתפים בפרויקט של משרד החינוך. גורמים במשרד מספרים ל'כיפה' שמראש מטרת הקרן לידידות הייתה לספק חגורת הגנה לתקציב העודף בלבד.

"ידיד נפש - פורום הורים ומחנכים" מסרו בתגובה: אנו מברכים על הודעת משרד החינוך, בדבר ביטול ההתקשרות עם 'הקרן לידידות נוצרים ויהודים' בניהול קייטנות הקיץ. חבל שהודעה זו הגיעה רק לאחר מאבק ציבורי עיקש ועתירה לבג"צ. עדיין, העתירה לבג"צ בעינה עומדת, ומשרד החינוך יאלץ להסביר את התנהלותו בעניין. אנו מברכים את הציבור הגדול מקרית שמונה ועד אילת, אשר נרתם והביע עמדה ברורה נגד מעורבות נוצרית בחינוך הילדים ואף הצליח לבטל מעורבות רעה זו. אנו כציבור נמשיך ונחשוף את המסווה מעל פניה של הקרן, אשר משתלטת ברגל גסה בתחומי עשיה רבים במדינת ישראל.