פניה ליועמ"ש: חקור רכישת דירתו החדשה של ישי

אלדד יניב שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור מהיכן הכסף לדירה. ישי בתגובה: "לטענות העולות במכתב אין שחר"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/01/15 09:35 כז בטבת התשעה

פניה ליועמ"ש: חקור רכישת דירתו החדשה של ישי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מה לאלדד יניב המועמד במקום ה-30 של מפלגת 'מחנה הציוני' לפסילת מועמדותו של יו"ר מפלגת 'יחד העם איתנו' - אלי ישי?

במכתב אותו שלח עו"ד לוליק ישראל אסל, בשם בא כוחו אלדד יניב, הוא פונה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין בבקשה לחקור את רכישת דירתו החדשה של ישי בפרויקט 'משכנות האומה' . על פי המכתב טוען יניב כי ישי רכש את הדירה באמצעות נאמן, אשר משאלי שמשמש כיום כחבר מועצת עיריית ירושלים.

לטענת יניב, קיבל משאלי קידום אישי בשל רכישת הדירה וזאת מבלי שהוא יודע מה מקור הכסף. יניב טען כי משאלי עשה זאת מחוסר ברירה בשל היותו של ישי יו"ר תנועת ש"ס ומעסיקו הישיר.

ישי השיב לטענות ואמר כי מדובר במקרה הפוך בו נעשה השימוש בנאמן בכדי למנוע שחיתות, "לפני כ-5 שנים ביקשה משפחת ישי להחליף את דירת מגוריהם בשכונת הר נוף.לצורך כך,רכשה המשפחה דירת 5 חדרים בפרוייקט משכנות האומה במסגרת קבוצת רכישה. הרכישה נעשתה בנאמנות, כשהנאמן היה חברו של ישי, מר אשר משאלי. ישי בחר לרכוש את הדירה בנאמנות על מנת שלא לאפשר לבעלי עניין להשתמש בשמו כשר בכיר לצורך קידום הפרויקט", נכתב בתגובה הרשמית של המפלגה.

על פי הדברים, מטרת הרכישה הייתה להחליף את דירת המגורים היחידה של ישי ומשפחתו בשכונת הר נוף למגורים בשכונת משכנות האומה. ישי מציין כי מקור כל הכסף לרכישת הדירה - כל חסכונותיה של משפחת ישי.עלות הדירה- כ-2 מיליון שקלים, חלק נכבד הכסף כבר שולם במהלך חמש השנים שחלפו,יתרת הכסף צפויה להיות משולמת ממכירת דירת המגורים הקיימת של המשפחה ברחוב קצנלבוגן.

"דבר הרכישה וכל הפרוצדורות הנילוות דווחו כמתחייב בחוק במסגרת הצהרת הון של אישי ציבור למבקר המדינה. עם כניסתו של מר מישאלי לתפקיד חבר מועצת העיר ירושלים, פנה חה"כ ישי, אז שר הפנים, למבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, על מנת לקבל ממנו חוות דעת כיצד לנהוג.הוא הפנה אותו ליועץ משפטי לממשלה דאז,מני מזוז.המשנה ליועמ"ש מייק בלס המליץ לישי להחליף את מר מישאלי.בעקבות המלצתו החליף ישי את את מר מישאלי בעורך הדין יצחק כהן, המשמש כנאמן עד עצם היום הזה", משיב ישי לטענות.

הוא מוסיף כי "לטענות העולות במכתב אין שחר, מאחר ובעצם שימושו של מר מישאלי כנאמן לא הרוויח מר ישי דבר, שכן אין מדובר בשרות ייחודי. מר ישי יכול היה למנות עורך דין או כל אדם אחר שאין לו קשר אליו לתפקיד. הבחירה במישאלי נעשתה בתום לב מתוך היכרות אישית וחברות ארוכת שנים בין השניים".