פינוי אלים בחוות גלעד

שמונה מתושבי חוות גלעד נעצרו ו-13 נוספים נפצעו - זאת במהלך פינוי אלים שאף כלל ירי כדורי גומי. בארגון זכויות האדם ביש"ע קוראים לחקור את האירוע

חדשות כיפה אורי פולק 28/02/11 00:00 כד באדר א'

פינוי אלים בחוות גלעד
צילום ארכיון : ועד מתיישבי השומרון, צילום: צילום ארכיון : ועד מתיישבי השומרון

שמונה מתושבי חוות גלעד נעצרו לפנות בוקר (ב) במהלך פינוי אלים, כש-13 מתושבי המקום נפצעו על ידי כוחות הביטחון. חמישה מהעצורים הובאו לחקירה בשל החזקת סכין או דוקרנים, שני בני אדם נעצרו בחשד לכריתת עצי זית ועצור נוסף הובא למעצר בשל חשד כי השליך אבנים לעבר כוחות הביטחון. מבנים נוספים נהרסו במקום.

בארגון זכויות האדם ביש"ע מציינים כי הפינוי היה אלים מהרגיל, חריג במהותו, בו נעשה שימוש גם בירי כדורי גומי. בארגון קוראים לחקור את ירי כדורי הגומי, אשר מהווה לטענתם "צעד שמדרדר את ישראל לעבר מחוזות הטירוף של קדאפי".

במשטרת ישראל מכחישים כי נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות במהלך האירוע.


(צילום: ועד מתיישבי השומרון)


"אנו מוחים בתוקף על השימוש בכדורי גומי על ידי כוחות הביטחון נגד תושבי חוות גלעד. האחריות לפועים במקום מוטלת על ראש הממשלה נתניהו, שצריך להפסיק להסתתר מאחורי שר הביטחון ברק. את סופם של משטרים היורים על אזרחיהם אנו רואים במדינות סביבנו", נמסר הבוקר לכיפה מארגון "נשים בירוק".

גם ח"כ מיכאל בן ארי גינה בתקיפות את האירוע, באומרו כי "רק הליכוד יכול לירות כדורי גומי על מתיישבים ולהמשיך להילחם ביהודים ולהחריב בתים". לדבריו "בזמן שההתנתקות הביאה עלינו גראדים בבאר שבע, עסוקים נתניהו ואהרונוביץ בחורבן ובפגיעה חסרי תקדים במתיישבים. מה שרבין ואולמרט לא עשו עושה ממשלת ימין".

בוועד מתיישבי השומרון ציינו הבוקר כי "ההרס והאלימות בחוות גלעד הם מעשי התגרות של אהוד ברק במתיישבים כתגובה לדרישה בכנסת להפקיע ממנו את סמכויות מתן אישורי הבנייה וניסיון לשקם את מעמדו בשמאל, לאחר שהתברר שרשימתו תימחק בבחירות הבאות. ברק, כמו שאר שונאי ההתיישבות יישאר הערת שוליים בהיסטוריה היהודית".