פיגוע ירי בשומרון: הורים נרצחו לעיני ילדיהם

בעל ואישה נרצחו בפיגוע ירי בסמוך ליישוב איתמר שבשומרון. ילדיהם, שהיו עמם ברכב, לא נפגעו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/15 21:19 יח בתשרי התשעו

פיגוע ירי בשומרון: הורים נרצחו לעיני ילדיהם
אהוד אמיתון - סוכנות תצפית, צילום: אהוד אמיתון - סוכנות תצפית

בעל ואישה נרצחו הערב (ה') בפיגוע ירי בסמוך ליישוב איתמר שבשומרון. השניים נסעו בין היישוב אלון מורה ואיתמר יחד עם ארבעת ילדיהם, כשמחבלים פתחו לעבר מכוניתם.

סמוך לשעה 21:00 התקבל דיווח על ירי לעבר רכב בכביש איתמר-אלון מורה, סמוך לכפר בית פוריק. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של ההורים במקום. ילדיהם, שהיו עמם ברכב, לא נפגעו.

ממד"א נמסר: "חובשים ופאראמדיקים של מד"א ערכו בדיקה רפואי ל-4 ילדים שככה"נ חולצו מהרכב והובאו לצומת איתמר. הילדים בגילאי , בן 4 חודשים, בן 4, בן 7 ובן 9 לא נפגעו ולא נזקקים לפינוי לבית חולים".

פרמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע למקום הפיגוע שחזר: "המראה היה קשה מאוד. ראינו רכב במרכז הכביש כשלצידו שכב גבר בשנות ה-30 לחייו כשהוא עם פציעות בפלג גופו העליון ובתוך הרכב ישבה אישה בשנות ה-30 לחייה, גם היא עם פציעות קשות בפלג גופה העליון. הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

(צילום: אהוד אמיתון - סוכנות תצפית) סמוך למקום הפיגוע

(צילום: אהוד אמיתון - סוכנות תצפית) סמוך למקום הפיגוע

(צילום: אהוד אמיתון - סוכנות תצפית) סמוך למקום הפיגוע



סרטון שצולם בסמוך למקום בו אירע הפיגוע:

[embed]https://www.facebook.com/News213/videos/vb.160286167431467/763794040414007/?type=2&theater[/embed]

״האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו״ם", מאשים בתגובה לפיגוע השר אורי אריאל. "האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי c והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון״.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "אבו מאזן מסית והשטח מוסת וכך עובד המנגנון הרצחני שמניע פיגועי הטרור הרצחניים ביהודה ושומרון. אירועים מסוג זה הם עוד הוכחה לכך שפניהם של הפלסטינים לא לשלום אלא לשנאה לא לשיח אלא להסתה ושנאה. אני מחזקת את ידי כוחות הביטחון בחיפוש אחר הרוצחים הארורים".

לאחר הפיגוע, יידו תושבים זועמים אבנים לעבר רכבים פלסטינים שנסעו בכביש הסמוך ליישוב. אחד מנהגי הרכבים נפצע.

(צילום: עזרי טובי)

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/101201543347.mp4[/embed]

בחודשים האחרונים נרשמו מספר אירועי ירי בשומרון, בראשם פיגוע הירי בו נרצח מלאכי רוזנפלד לפני מספר חודשים. בתחילת ספטמבר בוצע ירי על רכב בו נסעו שתי אחיות בדרכן לבית החולים "מעייני הישועה". הנהגת, תושבת יצהר המשיכה בנסיעה עד לצומת תפוח שם חיכה אמבולנס של מועצת שומרון. יש פגיעות ירי על הרכב. הפצועה קיבלה טיפול במקום על ידי צוות המתנדבים ולא פונתה לבית חולים.

הנהגת סיפרה כי נסעו דרך חווארה לכיוון צומת תפוח וראו התקהלות של אנשים: " פתאום הרגשנו מכה, בום. חברה שלי שישבה לידי התחילה לצעוק שנפגעה בגב. האוטו שלי ממוגן אבנים ובהתחלה חשבתי שזו אבן אבל ברגע שהיא אמרה שכואב לה, נסעתי במהירות משם לכיוון צומת תפוח כשתוך כדי אני מדווחת ומחזיקה אותה. כשראיתי שאין דם, הבנתי שהקליע לא פגע בה". לפני שנה, אותה נהגת עברה ניסיון של לינץ באותו אזור ממנו ניצלה בנס.

בראש השנה נרצח אלכסנדר לבלוביץ, כתוצאה מיידוי אבנים לעבר מכוניתו, שגרמו לו לאבד שליטה ולפגוע בעמוד. לבלוביץ, תושב ירושלים בן 64 היה בדרכו חזרה מארוחת החג כשסמוך לשכונת ארמון הנציב בירושלים יידו לעבר מכוניתו אבנים. כתוצאה מיידוי האבנים הוא איבד את השליטה על רכבו ופגע בעמוד. הוא פונה לבית החולים שערי צדק שם נקבע מותו.