פיגוע דריסה בירושלים: 8 נפגעים, המחבל נורה

בעוד אלפים חוגגים את שושן פורים, הטרור לא נח לרגע. בפיגוע דריסה סמוך לתחנת הרכבת הקלה שמעון הצדיק נפצעו שמונה בני אדם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/03/15 10:15 טו באדר התשעה

פיגוע דריסה בירושלים: 8 נפגעים, המחבל נורה
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

שבועיים לאחר הפיגוע האחרון, שוב הטרור מכה בירושלים, והפעם בעת שאלפים חוגגים את שושן פורים בעיר. מחבל עלה על מדרכה ופגע בשמונה בני אדם, ביניהם מספר שוטרות, במסגרת פיגוע דריסה בסמוך לתחנת הרכבת ברחוב שמעון הצדיק ובאזור גבעת התחמושת בירושלים. המחבל נורה בגבו ונצע באורח בינוני עד קשה.

המחבל הגיע מצומת זקס לכיוון בסיס יהודאי. עלה על המדרכה ודרס 5 הולכי רגל מהם 4 מכוחות הבטחון. שוטר מג״ב ומאבטח אזרחי שהיו בכניסה לבסיס יהודאי, זיהו את האירוע, חתרו למגע ופתחו באש לעבר המחבל. המחבל הספיק לצאת מהרכב שנעצר כשהוא אוחז בסכין קצבים, ניסה לתקוף את הלוחם והמאבטח שהמשיכו בירי לעברו ופצעו אותו קשה.

[embed]

]

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את פעילות לוחם מג״ב והמאבטח וציין כי ״ התגובה המהירה והנחושה עצרה את הפיגוע עם תחילתו ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע״ עוד הוסיף כי ״משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים ותגיב במהירות לכל אירוע כפי שנעשה היום ובפיגועים האחרונים. אנו נמשיך בהיערכות במטרה לאפשר את המשך אירועי פורים בביטחה״

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות. אני רוצה לשבח את אנשי הביטחון, מאבטחי העירייה השוטרים והאזרחים הערניים שהביאו לסיומו המהיר של האירוע ומנעו פגיעות נוספות. התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה, ועלכן כל אירועי פורים בבירה יימשכו כמתוכנן והאבטחה בכל העיר תתוגבר, כולל האירוע המרכזי בככר ספרא אשר נערך במתחם סגור ומאובטח. אני מזמין את כל תושבי המדינה לחגוג את פורים בירושלים ולחזק אותה".