פולארד לא רק לדתיים

הרב ישראל רוזן קורא לארגוני המאבק למען שחרורו של פולארד לנתק את שיוך המאבק הנתפס בדעת הקהל כמאבק ציוני-דתי

חדשות כיפה אורי פולק 10/11/10 00:00 ג בכסלו התשעא

פולארד לא רק לדתיים

ראש מכון צומת, הרב ישראל רוזן, קורא לארגונים הפועלים למען שחרורו של פולארד: "השתדלו לא להישען על רבנים, ובעיקר לא מן המחנה הדתי-לאומי". במאמר שמפרסם הרב רוזן במדורו אשר בעלון "שבת בשבתו", קורא הרב רוזן לנתק את שיוך המאבק למען שחרורו של פולארד, הנתפס בדעת הקהל כמאבק ציוני-דתי.

במהלך עשרים וחמש השנים בהם יושב יונתן פולארד בכלא האמריקאי בשל ריגול למען ישראל, חבש המאבק למען שחרורו כיפה סרוגה ונצבע בצבעים כתומים. "עד עכשיו כמעט כל המתגייסים במאבק למען פולארד הם אנשים דתיים, לכן זה נראה כאילו זה עניין דתי", כפי שהתייחס לכך הרב שלמה אבינר במאמר שפרסם באחרונה. לאורך השנים התקיימו למענו יותר עצרות תפילה מהפגנות ובהפגנות שהתקיימו ניתן היה להבחין בצורה ניכרת בנוכחות השלטת של חובשי כיפה.


(צילום: תמרה,ויקיפדיה העברית)


"הציבור הישראלי הרחב לא מספיק ער לנושא, כנראה בשל התו הלאומי מדי שהודבק לפולארד בעקבות אימוצו ע"י "הימין המתנחל" והחיבוק הרבני החם, שהוא בהחלט זקוק וראוי לו", כותב הרב רוזן, אשר מציין כי לדעתו דווקא מה שהוא מכנה "יהודים בינלאומיים", צריכים להיות מי שיתייצבו בשורות הראשונות למען שחרורו.

"נתן שרנסקי, אלי ויזל וכמה חתני נובל, יחד עם אישים שאינם בני ברית, עם ראשי ממשלות, נשיאים, אנשי רוח ושופטים בכירים, בהווה ולשעבר. אלו צריכים להתייצב בראש העותרים לשחרורו", קובע הרב רוזן, אשר קורא לקוראיו "למצוא את הדרך" לעשות זאת, כבר בתקופה הקרובה.

בהמשך מאמרו פונה הרב רוזן לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, בקריאה כי יפעל לחון את פולארד ולשלחו לחופשי. "צעד כזה לא יוסיף לך קרדיט בפוליטיקה הכלל-עולמית, ובפרט המזרח-תיכונית, אולי אפילו ישמיט מאמתחתך קלף מיקוח כלפי ישראל", כותב הרב רוזן, "מכל מקום, כמי שעלה לשלטון על ברכי הנפת דגלים לקידום החלשים, לדעתי הגיע הזמן לעשות את הצעד הקטנטן מצידך, אך המאד משמעותי מן הבחינה האנושית".

"גם אם מניעיו של פולארד היו שפלים ביותר ופגעו בבטחונה של ארצות הברית, הרי השנה נערכו חילופי סוכנים-מרגלים ביניכם לרוסיה. אולי תזכור שגם מדינת ישראל שיחררה, גם בלחץ ארצות הברית, טרוריסטים רצחניים בתמורה לגופות... אז איפה הפרופורציה?", מסכם הרב רוזן.