עתירה לוועדת הבחירות: פסלו את שמה של מפלגת הבית היהודי

מספר בני הציונות הדתית המזוהים עם השמאל, ביניהם מנהל קמפיין לשעבר של שלי יחימוביץ, הגישו בקשה לוועדת הבחירות המרכזית לפיה יש לפסול את שמה של מפלגת הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/01/15 11:18 ה בשבט התשעה

עתירה לוועדת הבחירות: פסלו את שמה של מפלגת הבית היהודי
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

הנקמה: לאחר שבשבוע שעבר הגיש רונן שובל בקשה לפסול את שמה של מפלגת 'המחנה הציוני' בטענה כי לא מדובר במפלגה ציונית, היום הגישו מספר בני הציונות הדתית המזוהים בעיקר עם מפלגות שמאל, עתירה לוועדת הבחירות המרכזית ועומד בראשה השופט ג'ובראן בקשה המבקשת לפסול את שמה של מפלגת הבית היהודי.

בהודעה שהוציאו העותרים הם מספרים כי "שמה של מפלגת הבית היהודי מטעה את הציבור וגורמת לאזרחים תמימים לחשוב כאילו הבית היהודי מייצג את היהדות ומהווה בית לאלו המאמינים בערכי הדת שלנו ולא כך".

את העתירה הגישו כאמור מספר בני ובנות הציונות הדתית התומכים במוצהר במפלגת המחנה הציוני, "הרואים בבית היהודי מפלגה שפועלת בניגוד גמור לערכי היהדות כפי שחינכו אותנו בציונות הדתית”. בין העותרים יאיא פינק, ששימש עד לפני כשבועיים כמנהל הקמפיין של ח"כ שולי יחימוביץ בפריימריז העבודה.

העותרים מביאים מספר דוגמאות 'אנטי יהודיות' לטעמם. לדבריהם "שר הבינוי אורי אריאל מכר לישיבות, עמותות וגופים שונים מאות ואלפי דירות השייכות לדיור הציבורי ומיועדות לעניים ובזאת עבר על קריאתו המפורשת של הנביא ישעיהו: 'הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם'”.

בנוסף, הם טוענים שמכיוון שמפלגת הבית היהודי מלינה שכר לפעיליה ולספקים שונים מזה זמן רב, כפי שפורסם בכיפה ובאמצעי תקשורת אחרים, היא פועלת נגד איסור התורה במפורש. עוד הם מסבירים כי "המועמד בצלאל סמוטריץ' ארגן 'מצעד בהמות' במקביל ל'מצעד הגאווה' שהתקיים בירושלים ע"מ לבזות את הצועדים ובכך עבר על איסור 'הלבנת פנים' עליו נאמר 'נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים'”.

לדעתם, מפלגת הבית היהודי נבחרה למפלגה הכי לא חברתית בכנסת היוצאת, וכן מביאים דוגמא מהשבוע שעבר של התבטאויותיו של ח"כ מוטי יוגב שאמר לתושבי עוטף עזה "תמכתם בהתנתקות אכלתם אותה". לדבריהם, “בכך עבר ח"כ יוגב על האיסור 'לא תיקום ולא תיטור'”.