עתירה לבג"ץ: להגביל את שידורי 'גלי ישראל' ליו"ש בלבד

תנועת השמאל "גוש שלום" עתרה לבג"ץ בדרישה למנוע מתחנת הרדיו, הפועלת מתוקף זיכיון אזורי, מלשדר מחוץ לשטחי יהודה ושומרון. גלי ישראל: העתירה – מחשש להתעצמות שידורי התחנה

חדשות כיפה אורי פולק 19/04/12 17:24 כז בניסן התשעב

עתירה לבג"ץ: להגביל את שידורי 'גלי ישראל' ליו"ש בלבד

תחנת הרדיו "גלי ישראל" מתמודדת באחרונה עם עתירה לבג"ץ שהגישה תנועת השמאל "גוש שלום", זאת בטענה כי התחנה "משדרת בתחומי מדינת ישראל - בניגוד לתנאי זיכיון הרדיו האזורי ותוך רמיסת עקרונות השוויון בפני החוק והתחרות החופשית".

במסגרת העתירה דורשת תנועת השמאל "אכיפה שיוויונית של החוק" כלפי תחנת הרדיו, תוך הגבלת שידוריה לאזור הזיכיון שלה - יהודה ושומרון בלבד.

בעתירה נטען כי תחנת הרדיו "גלי ישראל" קיבלה זיכיון להפעיל אך ורק רדיו אזורי מסחרי ל"תושבים היהודים באזור יהודה ושומרון" בלבד. אולם, בשונה מתחנות הרדיו האזורי האחרות הפועלות בתחומי מדינת ישראל ומוגבלות לאזור גיאוגרפי אחד בלבד, הוקצו לתחנת "גלי ישראל" גם שני תדרי שידור נוספים המיועדים לשידור בגוש דן ובדרום הארץ.

"מתן אפשרות לשדר אל תוך שטחי ישראל מהווה אף פגיעה ברורה בבעלי זיכיונות אחרים לשידורי הרדיו, שעליהם להתמודד עם תחרות נוספת באיזורי הזיכיון שקיבלו מבלי להודיע להם מראש על הוספת המתחרה ומבלי לפצותם כלכלית על הנזק בהפחתת דמי הזיכיון", טוענים ב"גוש שלום".

ישראל פריד, מנכ"ל תחנת הרדיו "גלי ישראל", אמר בתגובה לכיפה כי תחנת הרדיו "פועלת מכוח זיכיון של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו באיו"ש ואנו משדרים אך ורק על פי החוק והכללים שנקבעו על ידי רשות זו".

"הפסקנו לספור את הפניות החוזרות ונשנות של 'גוש שלום' לבג"ץ בעניינינו", אומר פריד, "לא ראינו ש'גוש שלום' ביקשה מאלוף פיקוד המרכז לסגור כ-200 תחנות רדיו פיראטיות ערביות הפועלות באזור איו"ש ומפריעות לתדרים חוקיים של תחנות רדיו ישראליות בין באיו"ש ובין במקומות נוספים במדינת ישראל".

פריד הוסיף וציין כי "הראייה הסלקטיבית של 'גוש שלום' נובעת מהחשש הגדול מהתעצמותה של תחנת הרדיו 'גלי ישראל' בקרב המאזינים ומהפחד מהעובדה שקם כלי תקשורת שאינו מיישר קו עם מקהלת התקשורת המשרתת אותם ונותנת לגיטימציה לדעותיהם ההזויות".