ערב חג סוכות: התפרעויות ועימותם בין ערבים לשוטרים בהר הבית

מהומות בהר הבית ערב חג הסוכות. עשרות ערבים יורים זיקוקים ומיידים בלוקים לעבר כוחות הביטחון. שלושה שוטרים נפצעו וטופלו במקום. מדובר בעימותים מתוכננים מראש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/10/14 09:31 יד בתשרי התשעה

ערב חג סוכות: התפרעויות ועימותם בין ערבים לשוטרים בהר הבית
משטרת מחוז ירושלים, צילום: משטרת מחוז ירושלים

ערב חג הסוכות לא שקט בהר הבית. לאחר שיום כיפור, שהתקיים במקביל עם חג הקורבן, עבר בשקט יחסי, הבוקר (ד'), ערב סוכות, עם כניסת המבקרים היהודיים למתחם, החלו עשרות רעולי פנים לעורר מהומה בהר הבית.

הפורעים מיידים אבנים ובלוקים ויורים זיקוקים בכינון ישיר לעבר השוטרים במתחם. כוח משטרה הדף חלק מהמתפרעים אל תוך מסגד אל אקצא, כששלושה שוטרים נפצעו באורח קל יחסית מאבנים וזיקוקים וטופלו במקום.

שני הצדדים, המשטרה והפלסטינים, מדווחים כי העימותים תוכננו מראש, כשקבוצת הפורעים עשתה בהר הבית את הלילה במטרה לחמם את האווירה. הפורעים נערכו והציבו חסימות ברחבה ושפכו חומר דליק במקום.

כוח משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי הצליח להסיר את המחסומים ולהדוף את הפורעים לתוך המסגד. לאחר מכן הכוח סגר ונעל את דלתות המסגד כשהפורעים נמצאים בתוכו. במהלך הדיפת הכוח הותז לעבר השוטרים נוזל הגורם לצריבה והושלך לעברם בקבוק תבערה שלא התלקח.

בתוך כך, ביקורי היהודים והתיירים מתקיימים כרגיל בהר הבית. במשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר ותפעל לעצור את המתפרעים ולמצות עמם את מלוא הדין".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון, הגיב על ההתפרעויות המוסלמיות בהר הבית: "אף מדינה ריבונית לא תסבול טרור משתולל בבירתה", אמר שטבון והבהיר כי "גם ישראל לא, בוודאי לא כשמדובר במקום הקדוש ביותר לעם היהודי". שטבון הדגיש כי "המשטרה וכוחות הביטחון מוכרחים להבהיר לפורעים אחת ולתמיד - הר הבית הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. כך היה, כך יהיה וכך נכון שיהיה. אף פורע, אלים וקיצוני ככל שיהיה, לא ירתיע מדינה ריבונית"