עמוד חשמל בגוש טלמונים נוסר: מאות משפחות שרויות בעלטה

בשעות האחרונות שרויים מאות משפחות בגוש טלמונים בעלטה כבדה לאחר שערבים תושבי האזור ניסרו עמוד חשמל. תושבת טלמון: "הם מנסים לפגוע בנו בכל דרך אפשרית". צפו בניסור העמוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/07/14 23:26 כא בתמוז התשעד

עמוד חשמל בגוש טלמונים נוסר: מאות משפחות שרויות בעלטה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אבנים, בקבוקי תבערה, ירי ועכשיו גם פגיעה בחשמל. סמוך לשעה 19:00 הגיעו ערבים, תושבי הכפרים סמוך לגוש טלמונים, לקו מתח חשמל גבוה באזור וניסרו אותו. מדובר כפי הנראה בפעילות על רקע לאומני כשלאחר הפגיעה בעמוד החשמל הפוגעים ברחו מהאזור.

"בסביבות השעה 19:00, בזמן סעודה שלישית, נפל החשמל ומאז אנחנו בעלטה מוחלטת. אין חשמל לאף אחד מישובי הגוש", מספרת תמי וייס, תושבת היישוב טלמון ל'כיפה'. לדבריה נערכים מאמצים משמעותיים לספק חשמל ממקום אחר אך הפגיעה הינה קשה. בינתיים הביאו גנרטורים על מנת לספק חשמל לתאורה ההיקפית, כשהחשש הוא מחדירות בחסות החשיכה.

צפו בניסור העמוד:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/719201416567.mp4[/embed]

"התחושות קשות. מאוד מפחיד. עוד לא התאוששנו מהאסון הקודם", היא מספרת ומתייחסת לחטיפת תושב המקום, גיל-עד שער בגוש עציון. "די ברור שהפעילות היא על רקע לאומני. הערבים מנסים לפגוע בנו בכל דרך אפשרית וזו בהחלט דרך טובה מבחינתם".

"צריך להוריד גם להם את החשמל", היא זועמת. "כרגע כל הכפרים מסביב מוארים ואנחנו בחושך. לצערי לא יעשו להם שום דבר". עוד היא מספרת, כי בעקבות סערת השלגים בדצמבר האחרון הם ערוכים מבחינת נרות וציוד לשהייה בחושך. כזכור, בסופת השלגים נתקעו תושבי טלמון ללא חשמל במשך קרוב לשלושה ימים.

דובר משטרת ש"י: "בעקבות נזק במזיד לעמוד חשמל אין חשמל בישובים בגוש טלמונים. חברת החשמל בדרכה לתקן את הנזק. נפתחה חקירה בתחנת בנימין".