עדינה בר שלום: חייבים להפסיק את התועבה סביב זכרו של הרב עובדיה

בתו של הרב עובדיה יוסף יוצאת בחריפות נגד מסחור זכרו של אביה וטוענת כי המשפחה מתנגדת לכך באופן נחרץ. "אנשים שלא שייכים למשפחה משתלטים על זכרו ואין בכוחנו לעשות דבר".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/14 18:43 כח בשבט התשעד

עדינה בר שלום: חייבים להפסיק את התועבה סביב זכרו של הרב עובדיה
יחצ, צילום: יחצ

עדינה בר שלום, ראשת המכללה החרדית ובתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל יוצאת הערב (ד') בחריפות נגד תופעת המסחור והפיכת זכרו של הרב עובדיה למיסטיקה ועשיית ניסים. "כל המיסטיקה הזו הייתה זרה לרב עובדיה", היא אומרת בהתייחסה לתופעה בה מגייסים תרומות ענק לזכרו של הרב יחד עם ייחוס של ניסים לרב שנפטר.

התופעה, אשר פשטה גם בקרב הציבור הדתי לאומי, מוכרת ומספר חברי כנסת אף מנסים לטפל בה, כרגע ללא הצלחה. טלפונים בהם קולו של הרב עובדיה נשמע ולאחר מכן דרישת תרומה הם דבר שבשגרה.

"אנשים שאינם מהמשפחה משתלטים על המיסטיקה ועל זכרו", מאשימה בר שלום. "אנחנו מתנגדים לכך ואין בכוחנו אפשרות לעשות דבר. צריך להפסיק את התועבה הזו".

בדבריה, בכנס במכון הישראלי לדמוקרטיה, התייחסה עדינה בר שלום לנושא השוויון בנטל וליציאת גברים חרדיים לעבודה ואמרה "הרב עובדיה אמר שגברים חייבים לפרנס את המשפחות שלהם. אימא עם שמונה ילדים שצריכה לפרנס זה צער בעלי חיים מדאורייתא. אבא כעס על כך שבתחילה לא אפשרתי לגברים ללמוד במכללה".