עדיין ללא ראש

הרב משה קליין הגיש עתירה כנגד מינויו של אברהם ליפשיץ לראש מנהל החינוך הדתי.

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 01/09/09 00:00 יב באלול התשסט

עדיין ללא ראש
DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by, צילום: DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by

בניגוד לפרסומים אחרונים, הסערה סביב מינויו של ראש מנהל החינוך הדתי עדיין לא תמה. לאחר שנה בה לא משמש איש בתפקיד בחרה בשבוע שעבר ועדת האיתור את הרב אברהם ליפשיץ לכהן כראש החמ"ד.

בעבר ניסתה הועדה למנות את הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה. אך מינויו של הרב גיסר, דמות מוערכת מאוד במשרד החינוך, נפסל כיוון שנציבות המדינה לא הכירה בהכשרתו התורנית של הרב גיסר כמקבילה לתואר שני, הנדרש על פי המכרז, לצורך קבלת התפקיד.

כעת, לאחר בחירתו של הרב ליפשיץ ביום חמישי האחרון, היה נדמה כי הסערה תמה. אלא שבימים האחרונים התגלה כי למרות ההצבעה, מינויו של ליפשיץ מסתמן כבעייתי והמינוי נמצא היום תחת צו מניעה של בית משפט. בנוסף לכך הגיש הרב משה קליין עתירה לבית הדין לעבודה על חוקיות הליך הבחירה.

אז האם יכהן ליפשיץ כראש החמ"ד הבא או שגם בחודשים הקרובים יישאר מנהל החינוך הדתי ללא מנהל?

הרב משה קליין שהגיש את העתירה מסרב לפרט את התנגדותו "כל עוד אני מנהל מערכה משפטית לא אתייחס ואגיב מטוב ועד רע, אני אתן לבית המשפט לעשות את שלו". עם זאת הוסיף "אני ואברהם חברים בלב ובנפש. המאבק לא נגדו. אם יוחלט שאברהם נבחר כחוק ננשק אותו על מצחו ונאחל לו את כל הטוב שבעולם ואם לא- נצא למכרז שלישי". עם זאת גורם המקורב לועדה טען בפני כיפה כי תוצאות המכרז הידועות מראש, עוד לפני שהתכנסה הועדה, ואין פלא כי הוא המועמד הנבחר.

חברי הועדה הבוחרת מסרבים להתרגש מההאשמות. "שמעתי שהרב קליין הגיש עתירה וסיבותיו עימו" אמר חבר הועדה הבוחרת גד דעי, "כחבר ועדה אני יכול לומר שהייתה ועדה והצבעה תקינה לחלוטין. בסופו של דבר זכה מועמד כמו בכל מכרז. ההצבעה לא הייתה פה אחד אלא היו דעות שונות והמועמד נבחר לפי הנוהל המקובל ביותר. בכל מקרה אנחנו נעשה מה שיגיד בית המשפט, בשביל זה יש לנו בתי משפט". יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ זבולון אורלב סרב להגיב בנושא.