סקר: 3 מנדטים לתקומה

סקר של ערוץ הכנסת בדק לראשונה מה יקרה אם תקומה תרוץ בנפרד מהבית היהודי. התוצאות: 3 מנדטים בלבד, מנדט פחות מהנצרך לעבור את אחוז החסימה. התפצלות אפשרית תפגע בבית היהודי בכ-2 מנדטים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 18:54 י בחשון התשעה

סקר: 3 מנדטים לתקומה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אם מפלגת תקומה תרוץ ברשימה נפרדת מהבית היהודי לכנסת הבאה היא תקבל 3 מנדטים ולא תעבור את אחוז החסימה, כך מתפרסם בסקר של ערוץ הכנסת מטעם חברת 'פאנלס'.

מדובר בנתונים לא קלים עבור תקומה לאחר הסכסוך המתוקשר בינה לבית הבית היהודי על רקע החוקה, אך יחד עם זאת בתקומה יכולים להתעודד מכיוון שעל פי הערכות קודמות תקומה נמחקה לאחר הבחירות הקודמות, בעקבות האיחוד עם הבית היהודי.

על פי הסקר, תקומה תקבל 3 מנדטים, כשאחוז החסימה עומד כעת על כארבעה מנדטים, כך שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. עם זאת, פיצול בין שתי המפלגות יעלה גם במחיר לבית היהודי בהיקף של 2 מנדטים.

בסקר נשאלו מצביעי הבית היהודי עם דרכו של מי ממנהיגי הבית היהודי הם מזדהים יותר. 70% השיבו כי הם מזדהים עם השר נפתלי בנט ו-22% קבעו כי הם מזדהים יותר עם השר אורי אריאל. בשאלה "אם בבחירות הקרובות תצביע לבית היהודי זה יהיה בגלל" ענו 76% מהבוחרים כי יהיה זה בגלל נפתלי בנט ו-8% קבעו כי יהיה זה בגלל אריאל. 8% נוספים אמרו 'אף אחד מהם'.

הסקר אף בדק את עמדות הציבור כולו ביחס לתפקוד יו"ר תקומה השר אורי אריאל כשר: 22% טענו כי אריאל ממלא תפקידו בצורה טובה, 28% בינוני, 34% קבעו כי תפקודו גרוע ו-16% אמרו כי אינם יכולים להעריך כיצד אריאל ממלא את תפקידו. בשאלה לגבי פעילותו של אריאל ביחס לבנייה ביהודה ושומרון קבעו 52% שמדובר בפעילויות המסכנות את ישראל ותדמיתה בעולם ו-30% קבעו כי מדובר בפעולות המחזקות את מדינת ישראל.

הסקר בדק גם את מידת ההצבעה למפלגות השונות אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום. הליכוד נשארת המפלגה הגדולה ביותר עם 21 מדנטים, הבית היהודי 17 מנדטים, העבודה 15, ישראל ביתנו 9, יש עתיד 9, מרצ - 9, שני המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס עם 8 מנדטים לכל אחת, מפלגה עתידית של משה כחלון עם 7 מנדטים, התנועה 5, המפלגות הערביות חד"ש ורע"ם תע"ל עם 11 מנדטים יחד ובל"ד וקדימה לא עוברות את אחוז החסימה. כזכור, אם אכן בל"ד לא תעבור את אחוז החסימה הדבר ישאיר גם את חנין זועבי מחוץ לכנסת.