סערה בבית אל

ביישוב זועמים על כך שקבוצת מתיישבים בחרה לשתף פעולה עם "שלום עכשיו" ולדווח על בנייה בלתי חוקית באזור. ראש המועצה: מקומם לא איתנו

חדשות כיפה אורי פולק 03/02/11 00:00 כט בשבט התשעא

סערה בבית אל
יעקב-cc-by-sa, צילום: יעקב-cc-by-sa

מלחמה פנימית בבית אל: ביישוב זועמים על כך שכמה מתיישבים משתפים באחרונה פעולה עם ארגון השמאל "שלום עכשיו", זאת באמצעות דיווחים שוטפים לארגון על בנייה בלתי חוקית המתקיימת באזור. ביישוב נתלו מודעות ופאשקווילים היוצאים נגד התופעה, תוך התקפה אישית על מי שחשוד בשיתוף הפעולה עם הארגון. עם זאת, חשוב לציין כי לא נמצאה כל הוכחה על כך שאכן היה זה אחד מן התושבים שהדליף את המידע לשלום עכשיו.

יצוין כי ב"שלום עכשיו" מתבססים על דיווחים מהשטח לצורך עדכונים על הבנייה בהתיישבות, כשאך באחרונה חנכו בארגון קו טלפון לדיווח על כך. בתגובה החליטו ארגוני ימין לדווח לקו הטלפון על בנייה בלתי חוקית של פלסטינים ולהביא לקריסת הקווים.


מתח ביישוב (בית אל ב, צילום: יעקב-cc-by-sa)


"אנו מודים ל-(שם אדם מהישוב) שעזר לנו לעצור את הבנייה בבית אל. כי שלום - עושים רק עם אוייבים", נכתב במודעות שנתלו ברחבי היישוב, בין השאר גם על לוחות המודעות וכן על מכוניות בבית אל.

ראש המועצה בבית אל, משה רוזנבוים, התייחס לסערת המקומית, תוך הבעת תמיכה במתנגדים אל "מעשה ההלשנה". לדבריו, מי שמשתף פעולה עם "שלום עכשיו" - אין לו מקום ביישוב. "לתדהמתנו הרבה, מזכ"ל שלום עכשיו וכתב ההתיישבות של עיתון הארץ אמרו כי תושבים מבית אל הלשינו על הבנייה החדש", כותב ראש המועצה בעיתונו המקומי, "הרב מלמד בדרשתו השבועית בליל שבת פרשת שמות דיבר על המלשינים בזמנו של משה רבנו שבגללם משה רבנו ברח למדיין ועל-פי המדרש הגאולה נדחתה ב-40 שנה. הוסיף הרב ואמר שגם כאן ישנם מלשינים כאלה ויש להוציאם מהקהילה ומהיישוב".

מ"שלום עכשיו" נמסר בתגובה כי הם "עוסקים רק בבניה הישראלית החוקית והלא חוקית בשטחים, מתוך חשש שבסוף לא ניתן יהיה להגיע לפתרון שתי המדינות".