סניף של רשת קמעונאית בלונדון הוריד מזון כשר מהמדפים מחשש למהומות

סערה בלונדון. מפגינים פרו פלסטינים עמדו מחוץ לסניף וקראו להחרים סחורות ישראליות, ובתגובה בסניף רוקנו את המדפים. הרשת: "המוצרים הוחזרו למדפים. לא מדובר במדיניות החברה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/08/14 13:17 כב באב התשעד

סניף של רשת קמעונאית בלונדון הוריד מזון כשר מהמדפים מחשש למהומות
JuliusKielaitis / Shutterstock.com, צילום: JuliusKielaitis / Shutterstock.com

סניף בעיר לונדון של רשת הקמעונאות הגדולה 'סיינסבורי'ס' הסיר מזון כשר מהמדפים מחשש שיהפוך ליעד של התקפות אנטי ישראליות, כך נכתב בעיתון 'גרדיאן'. מדובר ברשת קמעונאות ענקית, שכוללת 485 סופרמרקטים ו-230 תחנות דלק.

על פי הדיווח, לאחר שפעילים פרו פלסטינים החלו להפגין מחוץ לסניף הרשת בדרישה להחרים סחורות ישראליות, החליט מנהל הסניף בהולבורן לרוקן את המעבר של האוכל הכשר. ההחלטה התקבלה בזעם רב לאחר שתמונה של המדפים הריקים הועלה לרשת והצלם קולין אפלבי טען שמרבית המוצרים הכשרים מיוצרים בבריטניה ובפולין, וכלל לא בישראל. “כיהודי אני מוצא את זה כדבר מאוד מעליב", אמר. “באופן טבעי אני נגד המוות של ילדים חפים מפשע בעזה, אז למה אתם רודפים אחרי על ידי מניעת הזכות שלי לקנות אוכל כשר?”.

"אוכל כשר הוא אוכל יהודי. ישראל היא מדינה. כיצד אתם מעזים להשוות בין אוכל יהודי לישראל" כתבה בטוויטר חברת הפרלמנט הבריטי לשעבר לואיז מנץ' והאשימה את הרשת בגזענות. "סיינסבורי'ס הם חלאות שמורידים אוכל כשר במקום להתקשר למשטרה. גזענות מרושעת מצידם".

גולשים ברשתות החברתיות מציפים בעקבות ההחלטה את דף הפייסבוק של החברה. “לא אקנה בחנויות של הרשת עד שלא יתנצלו על ההתנהגות האנטישמית שלהם. אני מזועזע שב-2014 אנו צופים בגזענות שכזו בבריטניה. אם הם היו מוציאים את כל מוצרי החלאל (הכשרות המוסלמית) הייתה מתרחשת שערוריה. כל אדם בבריטניה שמתנגד לגזענות צריך להחרים את סיינסבורי'ס", כתבה גולשת בשם ויקטוריה. “אתם פחדנים ומבישים. לעולם לא אקנה שוב בחנויות שלכם", כתב גולש נוסף.

תגובת סיינסבורי'ס: “הרשת אינה ארגון פוליטי והאוכל הוחזר למדפים ברגע שהיה אפשרי מבחינה מעשית. מדובר בהחלטה מבודדת שנעשתה במצב מאתגר. זו הייתה החלטה של המנהל במקום ולא מדיניות החברה. ישנן בחנויות רבות הפגנות בהן המפגינים משחיתים סחורות". לא תתקיים חקירה או פעולה נגד מנהל הסניף.