סניף קריית הרצוג חוזר הביתה

בעירייה החליטו לסגור את מבנה סניף בני עקיבא בקריית הרצוג, אך מדריכי וחניכי הסניף יצאו למאבק בסיומו הצליחה ההנהגה הצעירה של "הבית היהודי" למצוא פתרון שישאיר את הסניף על מקומו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/08/13 10:26 ה באלול התשעג

סניף קריית הרצוג חוזר הביתה

אחרי חמש שנות מאבק, הסניף בקריית הרצוג חוזר הביתה: מצבו של סניף בני עקיבא סניף קרית הרצוג היה רע מזה חמש שנים. לפני כשנה וחצי הוא נסגר. כלומר המבנה. פעילות הסניף עצמו המשיכה, אך ללא מבנה. זה קרה לאחר שמחלקת ההנדסה בעיריית בני ברק קיבלה פנייה לטפל במבנה הסניף ולמצוא לו פתרון מתאים.

פתרון לא נמצא ולכן החליטו בעירייה לסגור את המבנה, והגדירו אותו 'מבנה מסוכן' עד שיבוא גואל. אלא שחברי הסניף לא קיבלו את הגזרה והחלו לפעול לשינוי ההחלטה. הם פנו להנהלת המחוז לעירייה, אך ההנהלה לא יכולה הייתה לעזור והעירייה אמרה כי היא מוכנה לתת 5000 שקלים בשנה, לחודש הארגון בלבד.

"הבנו שככה המצב לא ישתנה“, אומר נחומי, מדריך בסניף, ”התחלנו להפעיל לחצים, וגייסנו למשימה בין השאר גם את ההנהגה הצעירה של הבית היהודי". לאחר סיור קצר בשטח, הבינו חברי ההנהגה כי הבעיה גדולה הרבה יותר וגייסו למשימה את חה"כ דאז יעקב כץ, כצל'ה. מספר מכתבים נשלחו, במקביל הופעלו לחצים שונים והעניינים החלו לזוז.

עיריית בני ברק שינתה את החלטתה והסכימה לשלם כ-40 אחוז מעלות השיפוץ. כשלושים אלף שקלים. לאחרונה הצליחו חברי הסניף, יחד עם הגופים האחרים שנרתמו לעזור, לגייס את הסכום ולפני כחודש החל השיפוץ בסניף. השלמת השיפוץ תציין את סיום הסאגה ותאפשר לחברי הסניף להגשים את החלום.

בעקבות כך, שלחו חברי הסניף מכתב תודה להנהגה הצעירה ואמרו: "צוות ההנהגה הצעירה לא הרפה והמשיך לעזור ולסייע בכל מה שניתן... אנו רוצים להודות לכם על טיפולכם המסור ודאגתכם לסניף".

יצחק כהן צמח, רכז צוות פניות ציבור בהנהגה הצעירה של הבית היהודי, מסכם כי "פעילותה העקבית והליווי הצמוד שההנהגה נתנה לסניף עזרה לנו להגיע ליום הזה ואנו מברכים על כך. חשוב לציין לטובה את שיתוף הפעולה המוצלח עם עיריית בני ברק ובני עקיבא ועוד, כאשר הוכח שוב כי שילוב בין ארגונים שונים ודחיפה נכונה יכולים לספק את הפתרון לבעיה".