סיוע פלסטינאי בהצלה

"איחוד הצלה" רכשו מכשיר סלולארי מחברה פלסטינאית, ככה זה כשאין קליטה ביש"ע

חדשות כיפה גדעון דוקוב 25/05/09 00:00 ב בסיון התשסט

סיוע פלסטינאי בהצלה

איך אומרים "איחוד הצלה" בערבית? עם השאלה הזו היו צריכים להתמודד בחברת הסלולאר הפלסטינאית "גוואל". יו"ר "איחוד הצלה" באיזור בנימין, אליעזר היימן, יצר קשר לאחרונה עם החברה הפלסטינאית ורכש ממנה מכשיר סלולארי.


לדברי היימן, רכישת המכשיר נעשתה לצורך תקשור ותיאום עם כוחות החירום גם בקטעי הכביש והוואדיות שבישובי בנימין, שבחלק גדול מהם אין קליטה למכשירי חברות הסלולאר הישראליות, אך יש קליטה טובה למכשירי הסלולאר של הפלסטינים.


"לא פעם אנו מטפלים ומחלצים פצועים מתאונות ומאירועי פח"ע באזור, ונוצרת סיטואציה בה אין לנו שום דרך תקשורת כדי להזניק או לבטל הגעת כוחות לאירוע", מספר היימן בשיחה איתו. "לאחרונה נתקלנו בתאונה קשה בציר מרכזי, אך לא הייתה שום אפשרות לתקשר עם גורמי החירום, היות וכל האזור היה ללא קליטה לפלאפונים, מירסים ולמכשירי הקשר. לבסוף עצרנו רכב פלסטינאי שעבר במקום והתקשרנו דרך הסלולארי שברשותו למוקד איחוד הצלה על מנת לעדכן את הכוננים בבנימין, כמו גם את אנשי מד"א, צוותי הכיבוי והצבא".

בעקבות האירוע המדובר התקיים תחקיר במשרדי איחוד הצלה בנימין, ואז הוחלט לרכוש קו פלסטיני שישמש אך ורק באירועי חירום על מנת לייעל את המענה באירועים השונים.


למרות שלכאורה נמצא פיתרון למצב, יש מי שעדיין חושב שיש מה לתקן. "אני קורא לחברות הסלולאריות לשפר את הקליטה באזורים אלו", אומר ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה, בתגובה לדברים, "חשוב שחברות הסלולאר הישראליות יבינו שלא מדובר כאן רק בטובת האזרחים וכוחות ההצלה, אלא גם לטובת צה"ל המתמודד עם בעיית הקליטה בשטחים מתים".