סוכל ניסיון פיגוע התאבדות בצומת תפוח

לוחמי משמר הגבול זיהו חשוד המתקרב למחסום ברגל כשהוא לבוש במעיל, וקראו לו לעצור. לאחר נוהל מעצר חשוד והפשטה מרחוק התגלה כי המחבל היה לבוש בחגורת נפץ בעלת עוצמה רבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/05/14 11:27 א בסיון התשעד

סוכל ניסיון פיגוע התאבדות בצומת תפוח
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

לוחמי מג"ב מגדוד אלון מנעו פיגוע משמעותי בצומת תפוח. לוחמי משמר הגבול המוצבים במחסום בצומת תפוח זיהו חשוד המתקרב למחסום ברגל. הלוחמים נדרכו וקראו לו לעצור לאחר שזיהו אותו מתקרב לכיוון המחסום כשעל גופו מעיל.

בשלב זה החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד והפשטה מרחוק. החשוד התבקש להוריד את המעיל שלבש, ובעודו מבצע זאת זיהו הלוחמים חגורת נפץ המחוברת למעיל. מספר שניות לאחר מכן, הודה החשוד כי אכן מדובר בחגורת נפץ.

החשוד, בשנות העשרים לחייו תושב אזור שכם נעצר במקום. הלוחמים הזעיקו חבלן וכוחות נוספים של מג״ב וצה״ל הגיעו למקום. ברגעים אלו, זירת המטען מבודדת וחבלן משטרתי בדרך למקום.

גורם ביטחוני מסר לסוכנות תצפית כי נמנע אסון של ממש, חגורת הנפץ הייתה בעלת עוצמה רבה, של כנראה 12 מטעני חבלה המחוברים בחיווט אחד, ואילולא זיהו הכוחות את החשוד, ועצרו אותו באופן מיידי, עלול היה להתרחש ארוע רב נפגעים חלילה, שאף היה גובה קרבנות בנפש".

עוד ציין הגורם הביטחוני, כי ראוי לציין שבתפוח אין מחסום קבע, וכי מדובר במעבר "נושם" עם בידוקים מקריים על ידי הכוחות המוצבים במקום.

מפקד גדוד אלון, סנ״צ שלומי יוסף מסר זמן קצר לאחר האירוע לתצפית כי: ״טרם ברורה כוונת החשוד והאם אכן מדובר במחבל מתאבד. מה שבטוח הוא שערנות הלוחמים ומקצועיותם הובילה למעצר החשוד, תפיסת חגורת הנפץ, מה שככל הנראה מנע אסון כבד״.