סדקים פנימיים בתנועת המתיישבים "ארץ שלום"

פרסום ראשון: הרב רפי אוסטרוף הודיע על פרישתו מתנועת המתיישבים "ארץ שלום", זאת בשל התנהלותה באופן שאינו דמוקרטי

חדשות כיפה אורי פולק 29/05/11 13:26 כה באייר התשעא

סדקים פנימיים בתנועת המתיישבים למען השלום, "ארץ שלום": מתכתובת מיילים פרטית שהגיעה לידי כיפה עולה כי הרב רפי אוסטרוף, יו"ר המועצה הדתית בגוש עציון, החליט לפרוש מהתנועה בשל כוונתה לערוך מפגש פסגה עם גורמי ממשל פלסטיניים בכירים בשכם - זאת בעקבות פרשת רצח בן יוסף לבנת ז"ל.

תנועת "ארץ שלום" הינה תנועה המאגדת מתיישבים ביהודה ושומרון השואפים לקידום השלום והדיאלוג בינם לבין התושבים הפלסטינים בשטחי הרשות הפלסטינית. בראש התנועה עומד הרב מנחם פרומן, רבה של תקוע - ונכון להיום היא מוגדרת כתנועה שאיננה פוליטית, על אף שמעת לעת היא מפרסמת אמירות והצהרות הנוגעות לעניינים העומדים על סדר היום הציבורי.

הרב אוסטרוף מסביר כי הוא איננו פורש בשל עצם המפגש עם מושל שכם, אלא בשל העובדה כי מעולם לא התקיים דיון דמוקרטי לגבי יסודות התנועה. "לאחרונה התרבו ההצהרות בשם התנועה על כך שאנו מתנחלים המוכנים לחיות תחת שלטון פלסטיני לאחר הסדר. הצהרה או החלטה כזו לא התקבלה בשום דיון, שאני הייתי ער אליו", הדגיש הרב אוסטרוף.

הוא מסביר כי "אם ארץ שלום זו תנועה של אדם אחד, זה בסדר גמור, אך איני שם". הוא מתכוון בכך לשלל ההתבטאויות בתקשורת של מנהיג התנועה, הרב מנחם פרומן ושל מנכ"ל התנועה, נחום פצ'ניק. "מעולם לדעתי, לא היה מקום בעולם לתנועות המבוססות על הערצת אישיות זו או אחרת, גם אם הוא רב גדול", מציין הרב אוסטרוף.

"איני מוכן ששמי יתווסף לרשימת חברי התנועה התומכים ברעיונות שהתקבלו בדעתו או דעתם של יחידים בשם כולנו, ללא ההליך הדמוקרטי המקובל", מוסיף הרב אוסטרוף, אשר עם פרישתו הביע תקווה "להצלחת הרעיונות הבסיסיים הנכונים של התנועה".

מתנועת "ארץ שלום" טרם התקבלה תגובה לדברים.