סגן השר בן דהן: גם יהודי זכאי לחופש דת בהר הבית

בעקבות התפרעויות נסגר היום הר הבית ליהודים. סגן השר הרב אלי בן דהן בתגובה: שוב הוכח שאיננו יכולים לסמוך על הוואקף. קורא לממשלה לזרז אישור תקנות המסדירות תפילת יהודים בהר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/10/14 16:40 טז בתשרי התשעה

סגן השר בן דהן: גם יהודי זכאי לחופש דת בהר הבית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

המצב בהר הבית לא נרגע. לאחר שביום רביעי בבוקר פרצו עימותים קשים בין מתפרעים ערבים לשוטרי משטרת ישראל על הר הבית שהסתיימו בפציעתם של ארבעה שוטרים, היום (ו') נסגר ההר ליהודים בעקבות התפרעויות.

סגן השר הרב אלי בן דהן הגיב להתפרעויות בהר ואמר "שוב הוכח שאיננו יכולים לסמוך על הוואקף, על משטרת ישראל להשליט סדר ולאכוף את החוק על ההר, גם יהודי זכאי לחופש הדת בהר הבית. אני קורא לממשלת ישראל להזדרז באישור התקנות שהכנתי המסדירות תפילת יהודים בהר."

כזכור, בערב חג הסוכות, עם כניסת המבקרים היהודיים למתחם, החלו עשרות רעולי פנים לעורר מהומה בהר הבית. הפורעים יידו אבנים ובלוקים ויורים זיקוקים בכינון ישיר לעבר השוטרים במתחם. כוח משטרה הדף חלק מהמתפרעים אל תוך מסגד אל אקצא, כשארבעה שוטרים נפצעו באורח קל יחסית מאבנים וזיקוקים וטופלו במקום.

שני הצדדים, המשטרה והפלסטינים, דווחו כי העימותים תוכננו מראש, כשקבוצת הפורעים עשתה בהר הבית את הלילה במטרה לחמם את האווירה. הפורעים נערכו והציבו חסימות ברחבה ושפכו חומר דליק במקום.

כוח משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי הצליח להסיר את המחסומים ולהדוף את הפורעים לתוך המסגד. לאחר מכן הכוח סגר ונעל את דלתות המסגד כשהפורעים נמצאים בתוכו. במהלך הדיפת הכוח הותז לעבר השוטרים נוזל הגורם לצריבה והושלך לעברם בקבוק תבערה שלא התלקח.

במשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר ותפעל לעצור את המתפרעים ולמצות עמם את מלוא הדין".