סגן איתן פונד יקבל את עיטור העוז

במהלך מבצע צוק איתן זינק סגן איתן פונד לתוך מנהרת טרור במרדף אחר חוטפי גופתו של הדר גולדין ז"ל והביא הוכחות למותו. הועדה להענקת עיטורים ממליצה להעניק לו את עיטור העוז

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/12/14 20:43 ב בטבת התשעה

סגן איתן פונד יקבל את עיטור העוז
מארק ניימן, לעמ, צילום: מארק ניימן, לעמ

ועדה מיוחדת שבחנה שורה של מעשים במהלך מבצע צוק איתן ממליצה להעניק לסגן איתן פונד מחטיבת גבעתי את 'עיטור העוז', העיטור השני בחשיבותו בצה"ל, על תפקודו במהלך המבצע ובמהלך אירוע חטיפתו של הדר גולדין, כך מתפרסם הערב (ד') בחדשות 2.

ארבעה חודשים לאחר המבצע, הועדה התכנסה להכריע על הענקת צל"שים ועיטורים ללוחמים בעזה. בנוסף לפונד שיקבל את עיטור העוז, שמוענק על "מעשה גבורה שנעשה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש", מומלץ להעניק עוד ארבעה עיטורי מופת, 12 צל"שי רמטכ"ל ו-27 צל"שים מטעם אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן. כמו כן יוענקו 12 צל"שים ליחידות לוחמות. הרמטכ"ל בני גנץ יבחן את ההמלצות ואם וכאשר יאשר אותם הוא גם יעניק אותם לפני סיום תפקידו.

במהלך צוק איתן, רבע שעה לאחר תחילת הפסקת אש, החלו מחבלים במתקפה נגד כוח של סיירת גבעתי שפעלה בעזה. המחבלים הצליחו להרוג את מפקד הסיירת בניה שראל ואת הקשר שלו ליאל גדעוני, ולמשוך קצין ביחידה, הדר גולדין, לתוך מנהרת הטרור ממנה יצאו.

בלי להסס קפץ סגן איתן פונד לתוך המנהרה, תוך סיכון חייו באופן ממשי שכן הוא לא ידע מה מצפה לו במנהרה, והחל במרדף אחר המחבלים. הוא רדף אחריהם כ-200 מטר בתוך המנהרה, ולאחר מכן חזר אל פני השטח כשהוא נושא הוכחות לכך שהדר גולדין נהרג במהלך התקיפה של המחבלים. בעזרת הוכחות אלו קבע הרב הצבאי הראשי רפי פרץ את מותו של גולדין.

"הדבר היחיד שעובר לי בראש הוא להביא את גולדין. נכנסות גם מחשבות שאולי אני יכול לגרום ליותר נזק מתועלת - שאני יכול להתפוצץ או שיכולים לחטוף אותי גם כן, או פשוט שיירו בי בתוך המנהרה. אבל זה הכל קורה תוך שניות, ככה שלמרות המחשבות ברור לי שהדר שם ושאני נכנס להביא אותו. לא חשבתי אפילו על אם אני אמצא אותו בחיים או לא", סיפר פונד בעבר בראיון בערוץ 2.