נתניהו ניסה להביע הזדהות עם תושבי עמונה: "פשוט נזרקנו לרחוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השווה את פינוי עמונה ליציאה שלו ושל משפחתו מבית ראש הממשלה למלון לאחר שהפסיד בבחירות ב-1999 לאהוד ברק

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/12/16 09:06 כא בכסלו התשעז

נתניהו ניסה להביע הזדהות עם תושבי עמונה: "פשוט נזרקנו לרחוב"
Nati Shohat Flash90, צילום: Nati Shohat Flash90

במוצאי שבת האחרון נפגשו תושבי עמונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון אחרון להגיע לפשרה בנוגע למתווה שהוצע לתושבים ולהימנע מגירוש.

תושבי עמונה הסבירו לראש הממשלה את תחושותיהם בנוגע לאפשרות לאבד את הבתים שלהם. על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', ראש הממשלה אמר לתושבים כי גם הוא חווה בעברו פינוי שלא מרצונו, מייד לאחר שהפסיד בבחירות של 1999 לאהוד ברק.

"אני מבין מה זה לאבד בית. אחרי בחירות 99', בהתראה אפסית, פשוט סילקו אותי ואת משפחתי מהבית בבלפור. ככה, עם כל החפצים, פשוט נזרקנו לרחוב. נאלצנו ללכת לשרתון פלאזה, זו תחושה נוראית". נראה כי לתושבי עמונה היה קשה לקבל את ההקבלה בין שני המקרים ואלה ניסו להסביר לנתניהו, כי הסיטואציה הנוכחית היא מעט שונה.

ממטה המאבק עמונה נמסר בתגובה לפרסום בידיעות אחרונות:

"בניגוד לדברים שפורסמו, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הפגין זלזול או אטימות כלפי כאבנו, להיפך: ראש הממשלה גילה אמפתיה אמיתית ורצון כנה לסייע ככל יכולתו כדי להקל על הכאב והצער בהריסת בתינו. הדברים שפורסמו רחוקים מהמציאות, והם עיוות של שברי דברים שאינו משקף את השיחה ואת רוח הפגישה".

גם ראש מועצת בית אריה, אבי נעים אמר בגל"ץ שמדובר ב"רכילות מרושעת והסטה של העיקר".

מלבד נעים ואנשי עמונה, השתתפו בפגישה גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ועוזרו טל גן צבי, ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, ראש לשכתה של השרה אילת שקד, יאיר הירש ואנשי משרד רה"מ ומשרד הביטחון.