נתניהו יבקש מבנט ושקד לדחות שוב את הדיון בחוק ההסדרה

ראש הממשלה צפוי להפעיל לחצים כבדים על סיעת הבית היהודי על מנת להביא לדחייה נוספת של הדיון בחוק בועדת השרים לענייני חקיקה. היועמ"ש הודיע כי הוא מתנגד גם לגרסתו השנייה ומרוככת יותר

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/11/16 10:36 ט בחשון התשעז

נתניהו יבקש מבנט ושקד לדחות שוב את הדיון בחוק ההסדרה
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

נתניהו ייפגש הבוקר עם שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט ויבקש מהם לדחות שוב את הדיון בחוק ההסדרה, כך פרסם רועי שרון בערוץ 10. בנט הבהיר מוקדם יותר השבוע, במהלך ישיבת סיעה של הבית היהודי, כי חוק ההסדרה יעלה לועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב במידה ולא תינתן הכרעה של בית המשפט עד לתאריך זה.

בנט אמר בישיבת הסיעה כי: "אני מצפה מכל חברי הממשלה לתמוך במהלך. מדובר באזרחי ישראל נורמטיביים שמשרתים בצה"ל, משלמים מסים וממלאים את כל חובותיהם לחברה. מנגד - הם חשופים לאפלייה קשה בגלל מקום מגוריהם. זהו חוק הסדרה אך גם חוק נורמליזציה. אנו ממשלת ימין, לשם כך נבחרנו, ואת זאת נבצע" אמר בנט.

אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא מתנגד גם לנוסח המתוקן של חוק ההסדרה וכי הצעת החוק אינה עומדת בדין הבינלאומי. על פי מנדלבליט בהצעה המתוקנת יש פגיעה בקניין פרטי של בעלי הקרקעות ועל כן הצעת החוק מנוגדת לחוק הבינלאומי.

ח"כ שולי מועלם-רפאלי, יו"ר סיעת הבית היהודי ויוזמת הצעת החוק המקורית אמרה בתגובה לדבריו של מנדלבליט כי "תפקידו של היועמ"ש הוא ליעץ, תפקידה של הכנסת היא לחוקק ותפקידה של הממשלה למשול ולהוביל את הדרך בשמה נבחרה. אני מכבדת את חוות דעתו של היועץ אך לא נתנהל על פיה. ישנן חוות דעת משפטיות אחרות שלא רואות בעיה חוקתית בחוק ההסדרה בנוסחו הקודם ובנוסחו החדש. מבחינתנו החוק עולה ביום ראשון הקרוב לוועדת שרים ואנחנו פועלים במלא הכח להביא להסדרה של ההתיישבות היהודית ביוש ולנורמליזציה בחייהם של האזרחים החיים שם".

נזכיר כי הדיון אודות חוק ההסדרה כבר נדחה בשבוע לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טען כי הדיון בנוגע לחוק יקשה עליו לבקש משופטי בג"ץ דחייה במועד פינוי עמונה. בנוסף, במהלך חודש יולי נדחה מועד הדיון בחוק מספר פעמים, בין היתר בשל קביעותיו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לבעייתיות החוק ובשל נסיונות לבחון פתרונות אחרים ליישוב עמונה.