נתניהו הפיל עיגון מסלול ישיבות ההסדר בחוק

נתניהו בגד בישיבות ההסדר? בעת ניסיון לעגן את משך שירות ישיבות ההסדר בחוק נרשם תיקו בין הצדדים בוועדת שקד. ראש הממשלה הורה לצחי הנגבי לצאת וסיכל המהלך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/02/14 13:23 יח באדר א'

נתניהו הפיל עיגון מסלול ישיבות ההסדר בחוק
מרכז הרב, צילום: מרכז הרב

סערה בישיבת וועדת שקד. על רקע הדיונים בנושא העלאת תקופת השירות הצבאי של תלמידי ישיבות ההסדר ל-17 חודשים יזמו מספר חברי כנסת ניסיון לעגן בחוק את מסלול השירות של ישיבות ההסדר.

בעת ההצבעות היה תיקו מוחלט בין הצדדים. מצד אחד תמכו בישיבות חברי הכנסת צחי הנגבי (הליכוד), מאיר פורוש (יהדות התורה) וכן יושבת ראש הועדה וחברת הבית היהודי ח"כ איילת שקד. מולם ניצבו חברי הכנסת עמר בר לב (העבודה), עופר שלח (יש עתיד) ואלעזר שטרן (התנועה) אשר התנגדו לאישור החוק.

משמעות מצב התיקו שנוצר היה כי למעשה היה רוב להפלת הרביזיה נגד ישיבות ההסדר, דבר שהיה מוביל לכך שבני הישיבות ישרתו 17 חודשים ולא 24 כפי שדרשו המתנגדים.

בצעד חסר תקדים הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לחבר הליכוד ומקורבו ח"כ צחי הנגבי, לצאת מהצבעות הועדה על מנת שהניסיון לעגן את החוק יופל. כך הפיל רה"מ את ההצעה, אשר בניגוד לסנקציות הפליליות, מעוגנת בחוק גם בוועדת פרי וגם בהסכם הקואליציוני. בסופו של דבר ההצבעה על הנושא נדחתה.

כזכור, ועדת שקד המשיכה היום (ג') בהצבעות בנושא השוויון בנטל והייתה אמורה להצביע שנית על סעיף שכבר עבר - ומעגן את מסלול ההסדר.

על פי ההצעה, בניגוד לדרישת צה"ל, שירות בני הישיבות לא יוארך ל-24 חודשים, אלא רק ל-17. נציגים מהקואליציה ומהאופוזיציה בוועדה תקפו את הכוונה לאשר את הסעיף במתכונת הזו וכינו אותו "פספוס" ו"חטא לדורות".