נפתלי בנט: הקסאמים בגלל ההתנתקות

יו"ר הבית היהודי תוקף את אריאל שרון פחות מיממה לאחר לוויתו וטוען כי עלינו ללמוד מהטעויות. "לא יכול להיות שננהל מדיניות בגלל לחץ בינלאומי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/14 09:30 יג בשבט התשעד

נפתלי בנט: הקסאמים בגלל ההתנתקות
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

פחות מיממה לאחר לוויתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון התראיין הבוקר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בגלי צה"ל והאשים את שרון בעובדה שירי הקסאמים נמשך. לדבריו "עזה היא פצע מדמם ואשפר לראות שבמקומות בהם אין נוכחות ישראלית הפצע לא נסגר. כשאין נוכחות ישראלית הטרור חוגג. אנחנו פועלים יומם ולילה בקבינט כדי לאתר מודיעין על התארגנות ומגיבים בצורה מוחצת. ביחס לתקופות אחריות הירי קטן אבל יש מגבלה. כשצה"ל לא נמצא במקום מסוים אין דרך להגן בצורה הרמטית".

"התוצאה של ההתנתקות היא מה שאנחנו רואים בימים אלו", מפנה השר בנט אצבע מאשימה כלפי שרון. "זה לא פוגע בהישגים האדירים של אריק שרון כמצביא מופלא אבל בסופו של דבר ההתנתקות הובילה לכך שהדרום, כולל תל אביב נמצאת תחת רקטות".

בנט התייחס לדבריו של שר הביטחון משה יעלון שאמר כי שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי משיחי וכי יפסיק במאמציו להשיג הסכם שלום רק כשיקבל פרס נובל ואמר "הסיבה היחידה להקים מדינה פלסטינית במרכז הארץ היא לחץ בינלאומי ולא יכול להיות שאנחנו ננהל מדיניות בגלל לחץ. אם נלך בנתיב שמנסים לדחוף אותנו המצב של נתיב העשרה תהיה המציאות היום יומית של תושבי תל אביב. מעט מאוד אנשים במדינת ישראל חושבים שהמשא ומתן יוביל לשלום או ביטחון. מסירת שטחים מובילה לטרור".

"מי שסבור שאפשר להגן על תושבי מדינת ישראל באמצעות נסיגה מבקעת הירדן והצבת מזל"טים וחיישנים לא מכיר את הסביבה", אמר בנט. "אני מציע למי שחושב שטכנולוגיה יכולה להחליף נוכחות פיזית שיעשה פיילוט בעזה ויראה לנו איך מגנים על ישראל בעזרת חיישנים. רק מדינת ישראל יכולה להגן על עצמה ואנחנו לא ניתן לאף אחד לקחת את זה ממנו".