"נייצר מכנה משותף לציונות הדתית"

הרב דוד סתיו טוען כי יוזמתו של הרב אליקים לבנון באשר לפורום רבנים שיגבש עמדות משותפות, עשויה להקל על הפילוג הקשה במגזר. "נלמד לחשוב ביחד"

חדשות כיפה אורי פולק 20/01/11 00:00 טו בשבט התשעא

"נייצר מכנה משותף לציונות הדתית"
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

"פורום הרבנים המאוחד יבקש לייצר מכנה משותף גדול ככל הניתן, שיאפשר לציבור הדתי-לאומי להתכנס סביבו בנושאים אידיאולוגיים משותפים" - כך אומר היום (ה) לכיפה הרב דוד סתיו, יו"ר הנהלת ארגון הרבנים "צהר", זאת בעקבות יוזמתו של הרב אליקים לבנון להקמת פורום אידיאולוגי של רבני הציונות דתית.

אתמול, במהלך סיור של רבני "צהר" בשומרון, הציע הרב לבנון כי יוקם פורום רבנים משותף לגיבוש עמדות מוסכמות בנושאים אקטואליים. ההצעה התקבלה בחיוב על ידי רוב הרבנים שנכחו בסיור, אשר טענו כי לתחושתם קיימת ביניהם תמימות דעים באשר למרבית הנושאים העומדים על סדר היום הציבוריים.


מכנה משותף גדול ככל הניתן (צילום: מועצה אזורית שומרון)


"הגיע הזמן שפורום רבנים יוכל ללבן ביחד, מתוך לימוד משותף, עמדות ציבוריות. לפני שרב או קבוצת רבנים תנקוט עמדה ציבורית, היא תוכל לחשוב על זה לפני כן ביחד", מסביר הרב סתיו. לטענתו "כבר כיום ישנו ספקטרום די רחב של עמדות שונות בתוך ארגון הרבנים של "צהר", אך לנו אין שום בעיה להרחיב את היריעה גם אל רבנים אשר אינם קשורים באופן ישיר לפעילות הארגון".

קשה להתעלם מהעיתוי הברור של המהלך, היוצא אל הפועל לאחר סערת מכתב הרבנים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים. הרב שמואל אליהו, מיוזמי המכתב, תקף במהלך כנס של מכללת "שערי משפט" את רבני "צהר", באומרו כי "אם רבני "צהר" היו משתלבים במכתב הרבנים, כפי שהזמנו אותם לעשות זאת מלכתחילה, המאבק היה מוצלח ומועיל הרבה יותר". מנגד, טען בזמנו הרב סתיו, כי "מכתב הרבנים השיג את התוצאה ההפוכה".

"הציונות הדתית סובלת ממועקה כבדה מאוד, מפילוג קשה", אומר הרב סתיו. "רב אחד לא שומע את השני, הוא לא באמת מכיר את עמדתו עד שהוא קורא אותה בעיתון או שומע אותה ברדיו. לכן אני טוען כי מדובר ביוזמה מבורכת: נוכל לשוחח על גבולות הגזרה, לגבש עמדות משותפות, להכיר ולהוקיר אחד את השני, בתוך מגוון רחב של דעות", מסכם הרב סתיו.