נחמיה רפל: אנו נערכים לקליטת כ- 200 משפחות מצרפת

מזכ"ל הקיבוץ הדתי הודיע שהם נערכים לקליטת המשפחות לבקשת ההסתדרות הציונית. על פי התוכנית ירוכזו העולים וילדיהם במספר קיבוצים סמוכים כדי להקל את תהליכי הקליטה, לימוד העברית וההצטרפות למערכת החינוך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/01/15 17:18 כ בטבת התשעה

נחמיה רפל: אנו נערכים לקליטת כ- 200 משפחות מצרפת
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

תנועת הקיבוץ הדתי נערכת לקליטת כ- 200 משפחות עולים מצרפת, וזאת על פי בקשת מחלקת הקליטה של ההסתדרות הציונית, שהתקבלה עוד לפני הפיגועים האחרונים. קיבוצי התנועה מונים כיום כ- 12 אלף נפשות ומדובר בתוספת משמעותית של כ- 750 בוגרים וילדים.

מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, מסר שקליטת משפחה עם ילדים בגילאי בית ספר היא פעולה מורכבת, המחייבת לא רק איתור דירה מתאימה לגודל המשפחה, אלא גם פתיחת אולפן עברית, מציאת מקומות עבודה להורים וכיתות בבית הספר לילדים, ועוד. הכוונה היא לפזר את משפחות העולים במספר קיבוצים סמוכים, ולכנס את כולם ללימודים באולפן אחד. פעולות הטרור האחרונות בצרפת מזרזות את כולנו להכשיר אתרי קליטה מהר משחשבנו.

נחמיה רפל, המתמודד בפריימריז של הבית היהודי, הודיע כי הוא מפנה שעות רבות מהקמפיין על מנת לעסוק בנושא הדחוף: "מדינת ישראל הוקמה על מנת להוות בית לעם היהודי, יעד ליהודים החשים לא מוגנים ומאויימים בגולה. הטרגדיה שהתרחשה בפריז הזכירה לנו שוב את חשיבות הציונות ואת חשיבות ישראל כמקלט לעם היהודי. לא אשוב לעסוק בקמפיין במלוא ההיקף עד שנשלים את ההיערכות לקליטה החדשה".