"נוף ציון" בידינו?

תושבי השכונה הירושלמית "נוף ציון" ייאבקו היום נגד מכירתה למיליונר פלסטיני-אמריקאי, המעוניין לרכוש את אגרות החוב של החברה. משקיע אנונימי נוסף מתמודד על הרכישה

חדשות כיפה אורי פולק 28/12/10 00:00 כא בטבת התשעא

"נוף ציון" בידינו?
הדמית שכונת נוף ציון. יחצ, צילום: הדמית שכונת נוף ציון. יחצ

תושבי שכונת "נוף ציון" בירושלים ייאבקו היום (ג) נגד מכירתה למיליונר ממוצא פלסטיני. התושבים, המחזיקים באגרות חוב של חברת דיגל, יגיעו לאספת החברה בכדי למנוע את מכירת אגרות החוב ומכירת השכונה למיליונר הפלסטיני-אמריקאי באשר אל-מסרי.

אלא שאתמול דיווח דיגל כי קיבלה את הצעה נוספת לרכישה מטעמו של משקיע פוטנציאלי ואנונימי המעוניין לרכוש את כל החזקותיה ב"נוף ציון". הרכישה מותנית כעת ברכישת חלקו של אחיו של בעל השליטה בדיגל, יהודה לוי, בנכסים אלה.

כאמור, היום יתברר באופן סופי עתידה של "נוף ציון", כשבעלי אגרות החוב יכריעו בשאלה האם למכור את השליטה בחברה לאל-מסרי או למשקיע הפוטנציאלי החדש. אם יחליטו למכור לאל-מסרי, הוא ישתלט על הנכס העיקרי של דיגל - קרקע לבניית 299 דירות במזרח ירושלים, ליד ארמון הנציב. אל-מסרי הגיש הצעה לשלם לבעלי האג"ח במזומן 60% מחובם, העומד על 69 מיליון שקל. דבר זה יאפשר לו להשתלט על דיגל ועל שכונת נוף ציון הסמוכה במרחק של 500 מטר מטיילת ארמון הנציב.

עוד קודם הדיון קראו תושבי השכונה לראש העיר ירושלים, ניר ברקת, להתערב בעניין באופן אישי ולמנוע את קבלת ההצעה. יצויין כי ניר ברקת ואחיו אלי ברקת הם בעלי שליטה בקרן "דש איפקס" המחזיקה בנתח משמעותי של ניירות האג"ח ובכוחם לדחות או לקבל את ההצעה.

"ניר ברקת יכול למנוע את מכירת השכונה למיליונר הפלסטיני והוא לא יכול לעמוד מנגד ולהגיד שלא ידע או לא יכל לבטל את רוע הגזירה", אומרת עו"ד מרים פרידלר, תושבת השכונה. לדבריה "ראש העיר בירושלים חייב להתייצב בראש המאבק נגד מכירת השכונה וחלוקת ירושלים בפועל".