נוטעים תקווה לסביבה

אלפי חניכי תנועות "בני עקיבא" ו"עזרא" עסקו גם השנה בנטיעת עצים בכל רחבי הארץ. ב"בני עקיבא" מציינים כי חלה עלייה של כ-50% בנטיעות בשנים האחרונות

חדשות כיפה אורי פולק 21/01/11 00:00 טז בשבט התשעא

נוטעים תקווה לסביבה
באדיבות תנועת בני עקיבא, צילום: באדיבות תנועת בני עקיבא

ט"ו בשבט לא אכזב כחג האילנות: אלפי חניכי תנועות הנוער הדתיות-לאומיות "בני עקיבא" ו"עזרא" עסקו אתמול (ה) בשתילת עצים באדמתה של ארץ ישראל. חניכי "עזרא" שתלו ביער ברקת הסמוך ליישוב שוהם, בעת שחבריהם ב"בני עקיבא" נטעו בנחל הבשור באופקים, באפרת שבגוש עציון, בלב השרון באזור צומת דרור, בבית אריה עופרים ובעמק המעיינות.

כ-17,000 חניכי "בני עקיבא" מ-350 סניפי התנועה ברחבי הארץ לקחו חלק במסורת המסעות של התנועה, במהלכן נטעו העצים ועסקו בחשיבות השמירה על הסביבה. בתנועה מציינים כי בשנה האחרונה חל גידול של כ20% בהרשמה למסעות ט"ו בשבט של התנועה, ועלייה של כ-50% מהנטיעות שהתקיימו לפני ארבע שנים.


נטיעות בצל השריפה (חניכי בני עקיבא בנטיעות)


"בעקבות השריפה ביערות הכרמל, החלטנו השנה להקדיש את מסעות ט"ו בשבט לנושא צובעים את הארץ בירוק", אמר לכיפה הרב בני נכטיילר, מזכ"ל התנועה. לדבריו "החניכים ילמדו לשמור על הארץ ולהתחבר לטבע. מסלולי המסעות עברו בכל שטחי ארץ ישראל מתוך התחברות לכלל אזורי ארצנו".

ובמקביל ב"עזרא" שיתפו פעולה עם עיריית רחובות, לאירוע הצדעה לציונות הדתית. "רצינו לקיים את הנטיעות בכרמל החרוך מאסון השריפה שפקד אותו בחודש שעבר", אמר בני פרינץ, מזכ"ל התנועה, אולם לדבריו המשרד להגנת הסביבה ביקש מתנועות הנוער שלא לנטוע עצים השנה ביערות הכרמל, למרות הרצון של הנוער להירתם למשימת שיקום היערות. "החלטנו בתנועה לאחוז בשתי ידיים את רצון ההתנדבות הפועם בלב הנוער ולקיים מבצע נרחב לחלוקת מזון לנזקקים", מוסיף פרינץ.


רצינו לקיים את הנטיעות בכרמל (צילום: יחצ)


ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אשר השתתף באירוע, ציין כי חג האילנות מהווה ביטוי מעשי לחיבור הטבעי בין עם ישראל לארץ ישראל. "חניכי "עזרא" שנטעו היום את אלפי השתילים באדמת ארץ אבותינו ביער ברקת, נטעו שתילים שיחזקו את החיבור שלנו לארץ ישראל ויובילו את מדינת ישראל עד עת גאולת ישראל", אמר.