מתפללים למען גלעד

יוזמה חדשה מבקשת לגייס כ-10,000 איש מרחבי העולם לקריאת תהילים עד חנוכה הקרוב, זאת למען שחרורו של גלעד שליט. "עשינו מה שיכולנו, עכשיו הזמן להתפלל"

חדשות כיפה אורי פולק 25/10/10 00:00 יז בחשון התשעא

מתפללים למען גלעד
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

זה היה עניין של זמן עד שהמאבק לשחרורו של גלעד שליט יתאגד לתפילת המונים: מארגני עצומה חדשה ינסו לגייס קבוצה של 10,000 איש מרחבי העולם, חילונים ודתיים כאחד, אשר יידרשו לקרוא את ספר התהילים במלואו עד לחנוכה הקרוב.

"מקבלי ההחלטות במדינה מתקשים להגיע להסכם", כותבים המארגנים בעצומה המופצת בתקופה האחרונה בדוא"ל וברשתות החברתיות, "אנחנו עשינו עד היום ככל שביכולתנו - לחצנו על מקבלי החלטות, מחינו, הפגנו, תלינו סרטים, השתתפנו בצעדות, צעקנו בעצרות, אבל גלעד עדיין נתון בסבל כל שעה! זה הזמן שדתיים ושאינם דתיים לקחת חלק בתפילה הגדולה בעולם למען גלעד".

יוזמי הרעיון, מני שלום ומשה פינחס, חובשי כיפה סרוגה ותושבי המרכז, מציינים כי עד כה נרשמו למעלה מ-500 משתתפים. "גלעד סגור בשבי מעל 1,500 ימים, מעל 36,000 שעות. האם לא נקדיש מזמננו שעתיים למען תפילה לשחרורו?", שואלים יוזמי התפילה, אשר מציינים כי בכוונתם אף להעביר את שמות המשתתפים לידי אביבה ונעם שליט, לקראת חנוכה.


בנובמבר 2008 התקיים יום תפילה עולמי לשחרורו של שליט, אשר צויין בקהילות יהודיות ברחבי העולם. כשנה מאוחר יותר, קיים מטה המאבק למען שחרורו של גלעד תפילת המונים בכותל המערבי, במעמד הרב ישראל מאיר לאו שליט"א ובני משפחת שליט.