משרד הדתות יסביר: מגיע לכם בחינם

המשרד יחל בקרוב בקמפיין תקשורתי נרחב כדי להתמודד עם דעת הקהל השלילית ולהוכיח לציבור הנרחב את תרומתו של המשרד לחייהם האישיים

חדשות כיפה אורי פולק 13/07/11 14:49 יא בתמוז התשעא

משרד הדתות יסביר: מגיע לכם בחינם
יעקב מרגי, צילום: יעקב מרגי

המשרד לשירותי דת מתכנן קמפיין חדש לפרסום נרחב אודות שירותי הדת המוצעים בישראל ללא תשלום. שר הדתות, יעקב מרגי, יכנס בשבוע הבא ישיבה ראשונה בנושא, במטרה לבנות קמפיין תקשורתי כדי ליידע את הציבור הנרחב אודות שירותי הדת המוצעים בחינם בישראל.

העיתון ״כלכליסט״ דיווח כי בכוונת המשרד להתחיל בקמפיין הפרסומי כדי להסביר לציבור על כך שכל אדם זכאי למגוון שירותים שונים בחינם, החל ממידע הלכתי זמין ועד לביקורים תכופים של רבני השכונות, סיוע בברית מילה ונישואין ועריכת טקסים.

במשרד הדתות מבינים כי הציבור, נכון להיום, אינו מכיר את מה שיש למשרד להציע לציבור הרחב. מרבית האזרחים, בעיקר החילונים, עושים שימוש ברבנים פרטיים אך לא ברבני השכונות או הערים. השר מרגי הסביר כי ״חובתנו היא ליידע את הציבור על השירותים הניתנים לו בחינם. לא ייתכן שרק בגלל חוסר יידוע, ייאלץ הציבור לשלם מכיסו הפרטי סכומים מיותרים״.

מטרה נוספת לקמפיין הצפוי תהיה התמודדות משמעותית יותר מול דעת הקהל, הסבורה ברובה כי עבודת משרד הדתות מיותרת וכי תקציב המדינה המושקע בנושא, אינו אלא בזבוז. במשרד הדתות מקווים כי הסברה נכונה תסייע בהבנת חשיבות שירותי הדת, ותחסוך, אולי, ביקורת ציבורית נגד תפקידם של המועצות הדתיות, רבני השכונות ורבני הערים.