משטרת מחוז ש"י תבדוק האלימות כלפי השומר במכמש

במשטרת מחוז ש"י הודיעו כי יחקרו האלימות שהופעלה כלפי השומר ביישוב מכמש בשבת האחרונה, זאת בעקבות פרסום הנושא. אורית סטרוק: "להשעות את השוטר עד תום ההליך החקירתי והמשפטי נגדו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/01/15 13:54 ה בשבט התשעה

משטרת מחוז ש"י תבדוק האלימות כלפי השומר במכמש
אילוסטרציה: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית, צילום: אילוסטרציה: הלל מאיר, סוכנות הידיעות תצפית

הבוקר (א') פורסם ב'כיפה' כי שוטר היכה שומר בשער היישוב מכמש לאחר שהאחרון שאל אותו האם הנסיעה לתוך היישוב היא לצורך מבצעי, המספר שעות לאחר הפרסומים הודיעה משטרת מחוז ש"י כי תפתח בחקירת האירוע.

אתמול בשעה 6:00 בבוקר (ש') הגיעה ליישוב מכמש בבנימין ניידת משטרה ובה קצין שהגיע לאחרונה לגזרת בנימין מ-ימ"ס חברון. לטענת תושבי המקום השומר בשער היישוב פתח את השער אך שאל אותו לאחר מכן האם מדובר בסיור מבצעי או שמדובר בכניסה סתמית לשם איסוף של אדם, מכיוון שמידה ומדובר בכניסה סתמית השומר חילל שבת.

על פי טענות התושבים לאחר שהשומר שאל את השאלה, קצין המשמרת החל להכותו, לרסס אותו בגז פלפל מספר פעמים ולאחר מכן עצר אותו לחקירה, זאת על פי הטענות ללא סיבה משמעותית למעצר או למכות שקיבל השומר.

בעקבות האירוע כאמור החליטו במשטרת מחוז ש"י כי יפתחו בחקירת האירוע. בעקבות הדברים קוראת חברת הכנסת אורית סטרוק להשעות את השוטר עד סיום ההליך החקירתי והמשפטי נגדו. "הסרטון מדבר בעד עצמו. מדובר בניצול מעמד השוטר תוך אלימות פרועה חסרת כל הצדקה. על פיקוד המשטרה להפעיל את "מבחן אחמד" ולהגיב כאילו השומר שהותקף היה ערבי. ממילא יגיע למסקנה שאין די בועדת בדיקה, ויש להשעות את השוטר עד לתום ההליך החקירתי והמשפטי נגדו".